Telenet group voert veranderingen door in Senior Leadership structuur

Mechelen, 24 september 2024.  Telenet Group Holding NV heeft vandaag aangekondigd dat het enkele aanpassingen doorvoert in haar Senior Leadership Team (verder “SLT”). Dit doet het bedrijf om zich optimaal klaar te maken voor de strategische uitdagingen en groeikansen die het voor zich heeft liggen. Ann Caluwaerts, Chief Corporate Development zal na bijna 14 jaar het bedrijf verlaten.

Ann Caluwaerts startte bij Telenet group als directielid voor Content & Public Affairs in 2011 en heeft afgelopen jaren diverse rollen ingevuld. Daarbij liet ze telkens een impactvol spoor na. In de nieuwe Senior Leadership structuur zal de huidige rol van Chief Corporate Development ontdubbeld worden en zullen de functies “Legal & Regulatory”, en “People & Corporate Communications” elk een vertegenwoordiger krijgen in het Senior Leadership Team.  Ook “Strategy/New Business/M&A” zal een eigen SLT lid krijgen.  De rol van General Counsel en de verantwoordelijkheid voor “Legal & Regulatory” zal vanaf 1 oktober 2024 opgenomen worden in het Senior Leadership Team door Bart van Sprundel, die vandaag al voor deze disciplines verantwoordelijk is. Voor de twee andere rollen wordt een selectieproces opgestart.   Ann Caluwaerts blijft haar huidige functie uitoefenen tot er opvolging is verzekerd.

Story image

Ann Caluwaerts over haar vertrek:

Ik ben zeer dankbaar voor alle kansen en groeimogelijkheden die ik bij Telenet group gekregen heb. Telenet group is een vat vol talent met erg gepassioneerde en gedreven medewerkers. Het was een voorrecht om de vele teams te kunnen leiden en zo mee te schrijven aan het succesverhaal van Telenet group. Ik heb er alle vertrouwen in dat de collega’s klaar zijn om het bedrijf verder te laten evolueren en de opportuniteiten en uitdagingen in een veranderend media- en telecom landschap vast te nemen”

John Porter, CEO van Telenet holding, zei in een reactie op het vertrek:

“Ann heeft als Chief Corporate Development en in haar eerdere rollen, de voorbije 13,5 jaar een sterke stempel gedrukt op de strategie en evolutie van ons bedrijf. Ann heeft de gave om mensen samen te brengen, talent op te sporen en te ontwikkelen. Haar positieve energie en leiderschapskwaliteiten zorgen ervoor dat teams onder haar hoede zeer sterke resultaten neerzetten. Ze is daarnaast een bevlogen ambassadeur voor Telenet group. Ik wil Ann oprecht bedanken voor haar jarenlange inzet en wens haar veel succes met haar plannen voor de toekomst.”
Story image

Bart van Sprundel, vanaf 1 oktober General Counsel bij Telenet group, voegt toe:

“De afgelopen tien jaar heb ik het voorrecht gehad om de strategische koers van Telenet group mee te kunnen ondersteunen en implementeren. Ik ben dan ook vereerd dat ik als lid van het Senior Leadership Team hieraan verder mag werken. Ann zal bij haar vertrek een groot gemis achterlaten, gezien haar bijzondere impact op de hele organisatie, maar ook op mij persoonlijk. Ann was voor mij altijd een coach en mentor, waar ik veel van geleerd heb. Ik wil haar daarvoor bedanken en wens haar tegelijk veel succes met alles wat ze in de toekomst onderneemt.”
CV Bart van Sprundel.pdf 151 KB
Bart Boone