80 Telenet-medewerkers fietsen The Big Ride.

Liberty Global zamelt meer dan 1 miljoen euro in om Afrikaanse kinderen onderwijs te bieden.

Tachtig medewerkers van Telenet hebben gisteren en vandaag deelgenomen aan The Big Ride, een tweedaagse fietstocht georganiseerd door de Lessons for Life Foundation waarvan het moederbedrijf van Telenet – Liberty Global – stichtend partner is. Met de 290 km lange fietstocht wil Lessons for Life fondsen inzamelen om tegen 2017 in totaal 50.000 Afrikaanse kinderen naar school te kunnen sturen. In naam van Telenet overhandigde CEO John Porter een check een van 80.000 euro aan de Lessons for Life Foundation.

The Big Ride wordt sinds 2012 georganiseerd door de Lessons for Life Foundation waarvan het moederbedrijf van Telenet – Liberty Global – stichtend partner is. De editie 2016 startte gisteren, dinsdag 21 juni, en eindigde deze namiddag in Mechelen. Meer dan 450 mensen uit onder andere België, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Polen, Uk, Ierland, Denemarken en de Verenigde Staten reden één van de verschillende fietsroutes, onder wie tachtig werknemers van Telenet. Onder meer Jeroen Bronselaer, senior vice president Residential Marketing, fietste mee. Ook veldrijder Tom Meeusen van het Telenet Fidea Team verscheen dit jaar aan de start.

De (meeste) routes hadden Mechelen als aankomst, onafgezien van een lokale tour in de Amerikaanse stad Denver. De deelnemende Telenetters reden op de eerste dag van Mechelen naar Eindhoven, om vandaag terug te keren naar Mechelen. Of maakten vandaag een kortere lus van 40 km in regio Mechelen. Vanaf 16.00 uur werden alle 450 deelnemers verwacht aan het Telenet hoofdkwartier. Na een laatste ereronde door het Telenet-gebouw reden zij over de finishlijn in het stadion van KV Mechelen.

Onderwijs

In totaal hebben de deelnemende teams meer dan 1.000.000 euro ingezameld. Telenet heeft zo’n 80.000 euro bijgedragen. Het geld gaat naar de Lessons for Life Foundation, een fonds dat in 2008 is opgericht met als doel om tegen 2017 in totaal 50.000 kinderen in Afrika de kans te geven naar school te gaan. Liberty Global, de hoofdaandeelhouder van Telenet, is een van de stichtende partners van Lessons for Life foundation.

Telenet ondersteunt deze actie omdat de medewerkers “samen straffer” willen zijn voor het goede doel. Telenet voert een actief CSR-beleid (maatschappelijk verantwoord ondernemen) dat steunt op 3 pijlers: Het structureel ondersteunen van (1) initiatieven waarbij Telenet-medewerkers zich actief inzetten voor het goede doel, van (2) digitaliseringsprojecten die iedereen de kans bieden zijn talent(en) te ontwikkelen, en (3) van projecten en initiatieven die lokale gemeenschappen versterken.

Sociaal engagement

De Telenet-medewerkers zijn belangrijke ambassadeurs van het CSR-beleid van het Belgische telecommunicatie-, media- en entertainmentbedrijf. Zo stimuleert Telenet het sociaal engagement van zijn medewerkers door hen jaarlijks 1 dag vrij te geven voor vrijwilligerswerk. Het is dit jaar al de derde maal dat Telenet-medewerkers zich samen straffer tonen: de voorbije maanden trapten 24 Telenetters samen 1000 kilometer voor Kom op Tegen Kanker en liepen 45 BASE-collega’s mee tijdens de 20 km door Brussel, ten voordele van de Brailleliga.

Twitter : @LFL_Foundation #BigRide4Africa

Web : http://www.thebigrideforafrica.com/