Acht Telenet-collega’s helpen bij heropbouw Puerto Rico na orkaan Maria

De doortocht van orkaan Maria in Puerto Rico op 20 september zorgde voor een enorme ravage op het eiland. De orkaan sloopte vrijwel de volledige elektriciteitsvoorziening en zo’n 95% van de telefoonmasten. De telecominfrastructuur werd ernstig beschadigd met alle gevolgen vandien voor de levering van telefonie- en datadiensten.

Om de netwerkinfrastructuur zo snel mogelijk terug up and running te krijgen werd een plan uitgewerkt waarbij 200 uitvoeringsploegen in drie maanden tijd de schade aan netwerk zouden herstellen. Uiteraard moeten deze ploegen begeleid worden, maar die capaciteit is ter plaatse niet aanwezig. Daarom deden onze collega’s van Liberty Global Puerto Rico een oproep binnen de Liberty familie naar helpende handen.

Bij de 14 vrijwilligers die zich aanmeldden, waren er maar liefst acht van Telenet.

We zijn dan ook enorm trots op collega’s Kris Ons, Jo Diependaele, David Arnauts, Christophe Schillewaert, Carlo Vandamme, Christophe Haegeman, Danny Eykens en Tony Jacobs die voor drie maanden de handen uit de mouwen gaan steken om samen met teams uit Polen, Duitsland en Tsjechië mee te helpen aan de wederopbouw van het Liberty telecom netwerk.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV