Antwerpse Korte Gasthuisstraat is “De Meest Gastvrije Winkelstraat” van Vlaanderen

Telenet doopt straat om tot “Zonder Draadstraat”

Donderdag, 6 maart 2014 – Telenet ging in Vlaanderen op zoek naar de meeste gastvrije winkelstraat, het meest gastvrije marktplein en de meest gastvrije studentenstraat. Als winkelstraat kwam de Korte Gasthuisstraat in Antwerpen uit de bus. Deze shoppingstraat mag zich voortaan dan ook “De Meest Gastvrije Winkelstraat van Vlaanderen” noemen.

Telenet telt vandaag 1 miljoen homespots. Om dit moment te vieren zet het bedrijf de meest gebruikte homespotlocaties in de bloemetjes. Vanochtend werd De Korte Gasthuisstraat ingehuldigd door Telenet tot “Zonder Draadstraat”, de winkelstraat met de meest gebruikte homespots van alle winkelstraten van Vlaanderen. De winkeliers en bewoners van de straat zijn zo gastvrij om hun WiFi te delen via de homespot, zodat andere internetklanten van Telenet hierdoor gratis, snel en veilig kunnen surfen tijdens het shoppen. In aanwezigheid van schepen van Middenstand, Koen Kennis en de handelaar Filip Vercruyssen werd het nieuwe straatnaambordje, “Zonder Draadstraat” onthuld en werden de bewoners en winkeliers getrakteerd op een uitgebreid ontbijt. Telenet wil - uit naam van alle internetklanten – de winkeliers en de bewoners van de Korte Gasthuisstraat dan ook bedanken voor hun ‘gastvrijheid’.

Inge Smidts, Sr VP Residential Marketing Telenet: “Eind 2011 startten we met de homespot-technologie. Intussen zijn er over gans Vlaanderen al 1 miljoen dergelijke homespots te vinden. Ongeveer 80% van het internetverkeer van onze klanten buitenshuis, verloopt via deze technologie. We willen met de homespots tegemoetkomen aan de wens van de klant om altijd en overal online te zijn. In de Korte Gasthuisstraat sprongen ze er als winkelstraat met kop en schouders bovenuit qua homespotactiviteit. Dergelijke gastvrijheid kunnen we natuurlijk niet negeren. We zijn daarom naar de Korte Gasthuisstraat afgezakt om de winkeliers en bewoners te bedanken uit naam van alle Telenet internetklanten. De straat mag dus terecht bestempeld worden als “De Meest Gastvrije Winkelstraat van Vlaanderen.”

De top 5 voor de meest populaire gastvrije winkelstraat in de stad Antwerpen(2000) is:

1. Korte Gasthuisstraat

2. Meir

3. Huidevetterstraat

4. Kammenstraat

5. Nationalestraat

Naast een winkelstraat ging Telenet in Vlaanderen ook op zoek naar de studentenstraat en het marktplein met de meest actieve homespots. “De Meest Gastvrije Studentenstraat” is de St-Pietersnieuwstraat in Gent. De Zuivelmarkt in Hasselt krijgt de titel van “Het Meest Gastvrije Marktplein”. Deze drie locaties werden vandaag simultaan omgedoopt tot Zonder Draadstraat. Via sociale media zet Telenet vandaag ook een aantal fervente homespotgebruikers in de bloemetjes.

Telenet-klanten kunnen bij vrienden of familie thuis, maar ook in winkels met een homespot eenvoudig met hun eigen klantengegevens aanmelden op dit WiFi-signaal. Homespots zijn een aanvulling op het Telenet-hotspotnetwerk, het draadloze WiFi-netwerk dat al sinds 2003 bestaat.

Foto’s
Voor foto’s van de Telenet-actie, kunt u terecht op www.evokepr.be/press-photos.

Persdienst Telenet Telenet