BASE lanceert zich op de markt voor vast internet en televisie in heel België

Vanaf 3 juni 2024 zal BASE naast haar mobiele diensten ook in heel België vast internet en televisiediensten aanbieden. Het nieuwe aanbod is competitief geprijsd en richt zich op consumenten die hun diensten zelf willen kiezen en alleen willen betalen voor wat ze echt nodig hebben, zonder compromissen op het vlak van de kwaliteit. BASE geeft haar klanten de vrijheid om het product te kiezen dat het beste bij hen past, met een levenslange korting voor wie meerdere BASE-producten kiest.

Tot nu toe focuste BASE op haar mobiele aanbod, maar net nu het haar 25ste verjaardag viert, zet het een nieuwe stap in haar geschiedenis. Vanaf 3 juni zal BASE haar bestaande mobiele aanbod (BASE mobile) aanvullen met vast internet (BASE internet) en televisie (BASE TV). ​

Het principe is eenvoudig en efficiënt: de klant kiest alleen het product dat hij nodig heeft en dat het meest geschikt is voor zijn gebruik, en elk afzonderlijk product is op zich voordelig in termen van zowel kwaliteit als prijs. BASE biedt een totale flexibiliteit: men kan zich op elk product afzonderlijk abonneren (zelfs zonder een klant van BASE mobile te zijn), en wie meer dan één product kiest, krijgt een levenslange korting.  Dezelfde principes gelden voor zowel particulieren als zelfstandigen.

Story image

BASE Internet: beperkt of onbeperkt?

Voor BASE internet kunnen de klanten kiezen tussen een beperkt of een onbeperkt aanbod. Met beperkt internet krijgen BASE-klanten die matig surfen 300 GB data per maand, met een downloadsnelheid van 50 Mbps en een uploadsnelheid van 5 Mbps. Dat volstaat al voor de behoeften van een groot aantal mensen. Met het onbeperkte aanbod, ideaal voor klanten met grotere behoeften, inclusief gezinnen, is er geen volumebeperking en stijgt de snelheid naar 200 Mbps (download) en 20 Mbps (upload).

BASE TV: box of liever app?

Voor televisie biedt BASE TV de mogelijkheid om programma's te bekijken via de BASE TV-box of via de BASE TV-app. Wie geen box nodig heeft, kan ook kiezen voor alleen de BASE TV-app, die op dezelfde manier wordt gebruikt als alle klassieke streaming-apps (smartphone, tablet, tv-scherm via Chromecast, Apple TV, smart TV, enz.).

Wat de programma's betreft, kiest BASE TV voor de essentie en biedt het de populairste zenders aan: 28 Franstalige en 28 Nederlandstalige zenders. De klanten kiezen de gewenste taalversie, maar er is ook een optie om de twee te combineren. BASE TV biedt ook opnemen (tot 200 uur), replay (36 uur), pauzeren en forward aan.

De box geeft bovendien met één klik toegang tot de populairste streaming-apps (zoals Netflix, Amazon Prime, Apple TV+, YouTube, Streamz, Disney+, enz.) om films en series naar keuze te bekijken.

Merk op dat de box de kleinste op de Belgische markt verkrijgbare is. Dankzij haar miniformaat (8 cm x 8 cm x 1,8 cm) kan ze aan de achterkant van de tv worden gehangen. Ze moet niet op een coaxkabel worden aangesloten: het televisiesignaal komt via BASE internet binnen. De box is gemaakt van 100% kringloopmateriaal en is bijzonder energiezuinig vergeleken met andere modellen, dankzij haar lage vermogen (maximaal 3 W).

BASE mobile: er verandert niets

BASE mobile verandert niet en de huidige mobiele aanbiedingen, die onlangs een nieuwe boost hebben gekregen, blijven van toepassing met hun vertrouwde kenmerken: de abonnees kunnen onbeperkt bellen en sms'en en kiezen hoeveel data ze nodig hebben. Ongebruikte mobiele data worden overgedragen naar de volgende maand (data jump), extra mobiele data buiten de bundel worden aangerekend aan hetzelfde tarief als in de bundel en BASE blijft al haar abonnees automatisch een Free Data Day aanbieden: volledig gratis data op elke eerste dag van de maand in België en overal in de EU.

Levenslange korting

Om het aanbod nog competitiever te maken en de klantentrouw te belonen, geeft BASE 10% korting vanaf twee of meer producten. De korting geldt voor elk product afzonderlijk. Bovendien biedt BASE deze promotie zoals gewoonlijk levenslang aan, voor een totale gemoedsrust. Dus:

- als een (bestaande of nieuwe) abonnee op BASE mobile alleen BASE internet neemt, krijgt hij 10% korting op BASE internet

- als een (bestaande of nieuwe) abonnee op BASE mobile alleen BASE TV neemt, krijgt hij 10% korting op BASE TV

- als een (bestaande of nieuwe) abonnee op BASE mobile zowel BASE internet als BASE TV neemt, krijgt hij 10% korting op elk van de twee producten (BASE internet en BASE TV)

- ​ als een klant die geen abonnee op BASE mobile is BASE internet en BASE TV neemt, krijgt hij 10% korting op elk van de twee producten (BASE internet en BASE TV)

Bij de mobiele telefonie verandert niets. Klanten met een eigen speciale aanbieding blijven ervan profiteren en kunnen ze met andere kortingen combineren.

Story image

Volgens Gérald Demortier, die binnen de Telenet Group verantwoordelijk is voor het merk BASE, volgt BASE een trend die al duidelijk zichtbaar is op de telecommarkt:

"Door internet en televisie toe te voegen aan ons mobiele aanbod, openen we een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van BASE. Dat is een natuurlijke evolutie van het merk: door deze nieuwe diensten aan ons aanbod toe te voegen, kunnen we nog beter inspelen op de behoeften van de consument. Met 25 jaar ervaring en een miljoen mobiele klanten hebben we geleerd dat de Belgen die op hun verbruik en budget letten op zoek zijn naar een eenvoudig en essentieel aanbod met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Als uitdager op deze nieuwe markt wil BASE trouw blijven aan haar identiteit. Geen onnodige supplementen: iedereen moet zich vrij voelen om te kiezen wat hij of zij echt nodig heeft: geen gsm-abonnement nodig als de werkgever er al voor betaalt, geen tv-abonnement voor wie alleen online kijkt, en zeker geen onbeperkt internet voor wie daar geen optimaal gebruik van maakt. Met BASE willen we aan al deze behoeften voldoen en tegelijk uiterst concurrerend blijven op het vlak van de prijs".

Voor John Porter, CEO van Telenet Group, is de complementariteit met de andere merken van de groep evident:

"Deze nieuwe fase in de geschiedenis van BASE is ook een mijlpaal voor Telenet Group. Met dit nieuwe aanbod streven we een tweeledig doel na: onze geografische dekking uitbreiden met vaste diensten (internet en tv) in het zuiden van het land, waar we nog niet aanwezig waren, en tegelijkertijd in heel het land een volledig aanbod van telecommunicatiediensten aanbieden aan klanten die op zoek zijn naar de beste prijs-kwaliteitverhouding, een marktsegment waarvoor Telenet Group tot nu toe geen oplossing had. Aangezien BASE al een stevige positie heeft in Wallonië en in dit marktsegment, lag de keuze voor ons merk BASE voor de hand. In zekere zin is dit onze ontbrekende schakel: met de drie merken BASE, Telenet en TADAAM mikken we op complementariteit en zijn we nu ideaal geplaatst om tegemoet te komen aan de uiteenlopende behoeften van de consumenten. Iedereen kan het merk en de producten kiezen die het best passen".

BASE zal twee verschillende netwerken gebruiken om haar vaste diensten te leveren, afhankelijk van de geografische locatie van de klanten. In Vlaanderen, in 2/3 van de Brusselse gemeenten en in de Botte du Hainaut in Wallonië is dat het kabelnetwerk (hybride vezelcoax of HFC) van WYRE, de joint venture tussen Telenet (66,8%) en Fluvius. In Wallonië en de rest van Brussel (6 gemeenten) zal BASE het kabelnetwerk van VOO/Orange Belgium (HFC) gebruiken dankzij de wholesaleovereenkomst die in 2023 werd ondertekend en die gedurende 15 jaar toegang geeft tot dit netwerk.

De twee netwerken bieden een grote stabiliteit en hoge internetsnelheden in heel het land.

Op 10 juni gaat een grote reclamecampagne van start om de lancering bekend te maken.

Goed om te weten: BASE biedt gedurende de eerste 3 maanden gratis installatie en activering van de internet- en televisiediensten aan (waarna € 59 wordt aangerekend).

Voor meer informatie: www.base.be vanaf 3 juni.

Bart Boone
Bart Boone Woordvoerder, Telenet