Bekendmaking van prospectus en memorie van antwoord met betrekking tot vrijwillig en voorwaardelijk bod in contanten van Liberty Global. Initiële aanvaardingsperiode start op 8 juni 2023

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Mechelen, 7 juni 2023 - Telenet Group Holding NV ('Telenet' of de 'Vennootschap') (Euronext Brussel: TNET) kondigt vandaag de bekendmaking aan van het prospectus met betrekking tot het vrijwillige en voorwaardelijke openbaar overnamebod (het 'Bod') dat werd uitgebracht door Liberty Global plc ('Liberty Global'), via haar 100% dochtervennootschap Liberty Global Belgium Holding B.V. ('Liberty Global Belgium Holding'), voor alle Telenet-aandelen die zij nog niet bezit of die niet in handen zijn van Telenet. Parallel aan het prospectus heeft de Raad van Bestuur van Telenet een memorie van antwoord voorbereid, waarin zij haar aanbeveling voor het Bod uiteenzet. Zowel het prospectus als de memorie van antwoord werden goedgekeurd door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten in België (de 'FSMA'). De goedkeuring van deze documenten door de FSMA houdt geen inschatting of beoordeling in door de FSMA van de opportuniteit en de kwaliteit van het Bod.

Het Bod is een bod in contanten voor een prijs van € 22,00 per aandeel, na aftrek van € 1,00 bruto dividend goedgekeurd door de Gewone Algemene Vergadering van Telenet op 26 april 2023, zoals betaald op 5 mei 2023. Dit leidt tot een Biedprijs van € 21,00 per aandeel (de 'Biedprijs'). Het Bod is onderworpen aan de voorwaarden dat, (i) Liberty Global Belgium Holding, samen met Telenet, ingevolge het bod minstens 95% van de aandelen in Telenet moet bezitten en (ii) er zich geen materiële nadelige verandering voordoet met betrekking tot de slotkoers van de BEL-20-index en/of aandelen van Proximus NV/SA en Orange Belgium NV/SA voorafgaand aan de datum van de bekendmaking van de resultaten van het Bod (na, in het geval van Proximus NV/SA, een correctie om rekening te houden met een dividendbetaling van € 0,70 per aandeel op 28 april 2023).

Het prospectus (met inbegrip van het waarderingsverslag van Lazard BV/SRL, dat door de onafhankelijke bestuurders van de Vennootschap werd aangesteld als onafhankelijke expert, overeenkomstig artikel 23 van het Koninklijk Besluit van 27 april 2007 op de openbare overnamebiedingen), de memorie van antwoord en het aanvaardingsformulier zijn beschikbaar op de volgende website: shareholder-offer.be

De initiële aanvaardingsperiode start op 8 juni 2023 om 9.00 uur CET en eindigt op 12 juli 2023 om 16.00 uur CET (tenzij verlengd). Liberty Global is van plan om de resultaten van de initiële aanvaardingsperiode op of rond 19 juli 2023 bekend te maken. De Biedprijs wordt betaalbaar gesteld op 26 juli 2023.

Gedurende de initiële aanvaardingsperiode kunnen aandeelhouders hun aandelen inbrengen in het Bod overeenkomstig de instructies uiteengezet in het prospectus.

Indien, volgend op het Bod, Liberty Global Belgium Holding, samen met Telenet ten minste 95% van de aandelen van Telenet bezit en, door aanvaarding van het Bod, ten minste 90% van de aandelen die het voorwerp uitmaken van het Bod heeft verworven, zal het Bod gevolgd worden door een vereenvoudigd uitkoopbod aan dezelfde financiële voorwaarden als het Bod. In overeenstemming met zijn verplichtingen onder Belgisch recht, heeft de Raad van Bestuur, met de ondersteuning door zijn financiële en juridische adviseurs, het Bod bestudeerd en de voorwaarden ervan beoordeeld. De onafhankelijke bestuurders hebben Lazard BV/SRL aangesteld als onafhankelijke expert overeenkomstig artikel 23 van het Koninklijk Besluit van 27 april 2007 op de openbare overnamebiedingen. De Raad van Bestuur van Telenet steunt unaniem het Bod en beveelt het aan. De Raad van Bestuur heeft zijn formele beoordeling uiteengezet in de memorie van antwoord die bij het prospectus is gevoegd, zoals hierboven vermeld.

Volledig persbericht.pdf 109 KB
Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet