Belgisch voetbal blijft ook de komende drie seizoenen bij Play Sports

Mechelen - Telenet is verheugd te melden dat voetbalfans ook de volgende drie seizoenen kunnen genieten van alle wedstrijden van de Jupiler Pro League op Play Sports. Het bedrijf verwierf de niet-exclusieve rechten voor de live uitzendingen tot en met seizoen 2019-2020.  Daarnaast verwierf Telenet de exclusieve rechten voor de samenvattingen en voor de live uitzendrechten via ‘over the top’ (OTT) distributie.

Live televisierechten
Telenet verwierf in 2014 de niet-exclusieve live televisierechten voor de Jupiler Pro League voor drie jaar, tot en met seizoen 2016-2017. De Pro League maakte vandaag bekend dat aan Telenet ook voor de komende drie jaar deze rechten werden toegekend. Door deze beslissing van de Pro League kan Telenet zijn Play Sports abonnees geruststellen dat ze zeker tot en met seizoen 2019-2020, alle matchen van de Belgische competitie live kunnen blijven volgen op Play Sports.

Over the top
De zogenaamde ‘over the top’ rechten, ofwel de live uitzendrechten voor online distributie zonder tussenkomst van een TV-aanbieder, werden dit keer voor het eerst apart verloot in de tenderprocedure. Deze werden exclusief toegekend aan Telenet.

Samenvattingen met sublicentie voor SBS
Naast de rechten voor de live uitzendingen verwierf Telenet ook de exclusieve rechten van het ‘highlights’ package. Telenet zal aan SBS een sublicentie verlenen voor het uitzenden van de samenvattingen van het Belgisch voetbal vanaf seizoen 2017-2018. De redactie van Play Sports zal mee instaan voor de productie van het samenvattingsprogramma.

Tot slot verwierf Telenet ook de rechten voor de Supercup en de digitale clips.

Jeroen Bronselaer, sr Vice President Residential Marketing Telenet: “We zijn blij dat de uitkomst van dit dossier opnieuw positief is voor alle voetbalfans. Voor ons blijft het belangrijk dat iedereen, ongeacht operator, kan genieten van het Belgische eersteklassevoetbal.  Maar uiteraard zijn we vooral opgetogen dat we onze Play Sports abonnees kunnen bevestigen dat ze ook de volgende seizoenen kunnen genieten van alle matchen in de Belgische eerste klasse. De rechten voor online distributie bieden ons ook nieuwe mogelijkheden in het aanbieden van het Belgisch voetbal. Bepaalde doelgroepen bekijken sport steeds meer op een andere manier dan via het klassieke televisiescherm. Hier kunnen we nu ook op inspelen.”

Play Sports blijft ook volop verder inzetten op een uitgebreid sportaanbod met naast voetbal onder andere veldrijden, basketbal, volleybal,hockey, tennis, golf en motorsport.

Isabelle Geeraerts woordvoerster, Telenet