BNXT League 3 jaar langer op Play Sports !

Heuglijk nieuws voor de basketbalfan: de overeenkomst tussen de BNXT League en Play Sports is verlengd met 3 seizoenen. Tot 2027 geniet je van topbasketbal van eigen bodem op je favoriete sportzender.

En dit weekend is het tip-off time want dan gaat de BNXT-league weer van start.
​10 Belgische en 9 Nederlandse ploegen willen de beste van de Lage Landen worden.

Het wordt meteen strijden want door de nieuwe (eenvoudige) competitieformule
​krijgen we het hele seizoen lang Belgisch-Nederlandse duels.
​In België probeert Antwerp Giants, Oostende van een 14de landstitel op rij te houden. In Nederland wordt het ongezien spannend tussen Den Bosch en Leiden.

Bij Play Sports zit je op de eerste rij voor de driepunters van Pierre-Antoine Gillet, de assists van Jo Van Buggenhout en de dunks van Wen Mukubu.

Als kers op de taart worden die dit seizoen ook van commentaar voorzien door Sam Van Rossom. Het Belgische basketbalicoon sloot zijn carrière vorig seizoen af met een titel bij Oostende en neemt nu plaats langs de zijlijn als co-commentator.

Daarbij krijgt Sam Van Rossem de hulp van oude getrouwen: Rik Samaey, basketballegende van Racing Mechelen & Pascal Angillis, assistent van de Belgian Cats.
​Het commentaar is van Dennis Xhaët, Dirk Jacobs en Gil Meulemans, de lijninterviews worden verzorgd door Maarten Weynants.

Zaterdag 14 september, Play Sports 4, 20u15: Oostende - Charleroi

Vrijdag 20 september, Play Sports 1, 20u15: Limburg United - Kangoeroes Mechelen

Zaterdag 28 september, Play Sports 3, 20u15: Bergen - Aalst

Zaterdag 5 oktober, Play Sports 3, 20u15: Leiden - Limburg United