Champions League, Europa League & Conference League LIVE  op Play Sports & Play 6

Champions League, Europa League & Conference League LIVE op Play Sports & Play 6

Play Sports: Home of European Football!

Een paar weken geleden werden de Champions League en Europa League op gang getrapt, maar vanaf deze week draait de Europese voetbalcarrousel pas écht op volle toeren. Op dinsdag, woensdag én donderdag rolt de bal in drie Europese competities, want ook de Conference League begint aan een nieuwe jaargang. Play Sports en Play 6 serveren op die drie dagen de lekkerste menu’s.

Het voetbalfeest begint op dinsdag, wanneer Bart Raes de deuren van de Play Sports-studio openzwaait. Analisten Frank Boeckx en Bob Peeters schuiven aan voor het aperitief van de avond: Stuttgart – Sparta Praag. Daarna verhuist de aandacht naar Dortmund, waar onze dribbelvaardige landgenoot Julien Duranville zijn debuut op het kampioenenbal kan maken. Ook bij tegenstander Celtic speelt er een Belg. Arne Engels scoorde zelfs op de eerste speeldag voor de Schotse kampioen. Tim Wielandt en Jelle Tack zijn de commentatoren.

Een dag later is Dennis Xhaët de gastheer voor een avond topvoetbal bij Play Sports. Hij ontvangt Hein Vanhaezebrouck en Dennis van Wijk voor Girona – Feyenoord, gevolgd door dé topaffiche van de avond: Aston Villa – Bayern München. Dat is een heruitgave van de Europacup I-finale van 1982, maar natuurlijk ook een strijd der Belgen. Bij Villa vormen Youri Tielemans en Amadou Onana een sterke tandem op het middenveld, terwijl bij Bayern Vincent Kompany aan het roer staat. Bram Lambert en Filip Joos zijn de commentatoren.

Op donderdag is het tijd voor de Europa League en Conference League. In hun gezellige studio ontvangen presentator Gilles De Coster en sidekick Carl Dircksens analisten Hein Vanhaezebrouck en Bob Peeters. Ook MIDMID-host Joris Brys is te gast. Zij kijken eerst naar Sociedad – Anderlecht en zetten de Europese avond verder in Engeland, waar KAA Gent zijn Conference League-campagne aftrapt tegen grootmacht Chelsea. Philippe Crols en Bart Raes zijn de commentatoren.

Behalve deze omkaderde wedstrijden is er deze week nog veel meer te zien op Play Sports. Op dinsdag gaan Kevin De Bruyne en Jérémy Doku op bezoek bij Slovan Bratislava. Woensdag komen Leipzig-Belgen Loïs Openda en Arthur Vermeeren in actie tegen Juventus. En op donderdag is onder andere het Conference League-debuut van Cercle Brugge live te volgen. Groen-zwart neemt het thuis op tegen St-Gallen uit Zwitserland.

En zoals steeds sluit Play Sports elke Europese avond af met een highlightsmagazine. Voor wie echt niks wil missen! Play Sports en Play 6, Home of European Football.

Dinsdag 1 oktober:

Play Sports 4, 15u55: LIVE, UEFA Youth League: Arsenal - PSG