Chaussée d’Amour genomineerd voor C21 International Drama Awards

Nadat de eerste Telenet-dramareeks Chaussée d’Amour, geproduceerd door deMENSEN, kijkcijferrecords brak op Play en Play More, heeft de reeks nu een nominatie in de wacht gesleept voor de C21 International Drama Awards in de categorie ‘Best non-English-language drama series’. De serie zal het onder andere opnemen tegen internationaal gewaardeerde reeksen als Trapped en Follow The Money. De jury beoordeelde 483 reeksen vanuit alle hoeken van de wereld. De winnaars worden bekend gemaakt op 30 november 2016, in Londen.

C21 International Drama Awards
De finalisten voor de C21 International Drama Awards worden jaarlijks geselecteerd door een commissie van toonaangevende kopers van fictie wereldwijd. Zij maakten dit jaar een selectie uit maar liefst 483 inzendingen verspreid over 12 categorieën: “De jury was overweldigd door het aantal en de kwaliteit van de inzendingen,” aldus David Jenkinson, voorzitter van de C21-jury, “Er waren dit jaar dubbel zoveel kandidaten die een erg diverse mix uit alle uithoeken van de wereld vormden.”

De volledige lijst van genomineerden vind je hier. Belgische fictie maakt blijkbaar indruk bij de jury, want ook Ennemi Public van RTBF heeft een nominatie kunnen binnenhalen.

Ondertussen werd Chaussée d’Amour ook verkocht aan de Duitse zender ZDF Neo, en werkt deMENSEN samen met ZDF Enterprises voor de internationale distributie.

Chaussée d'Amour
Chaussée d’Amour is de eerste exclusief voor Telenet geproduceerde reeks. Eerder dit jaar werden alle afleveringen tegelijk aangeboden aan de abonnees van Play en Play More. Na amper twee weken tijd werd de reeks maar liefst een half miljoen keer bekeken en ondertussen staat de teller op het recordcijfer van meer dan 1.100.000. Daarmee is de serie het meest succesvolle seizoen van een reeks ooit in het Telenet-aanbod. BIjna 1 op 4 van de kijkers, keek de reeks binnen de week uit. Voorjaar 2017 is Chaussée d’Amour te bekijken op VIER.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster Telenet, Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV