BASE lanceert het eerste abonnement dat zich automatisch aan de klant aanpast

Hoeveel klanten gebruiken elke maand exact het datavolume en het aantal belminuten dat in hun mobiele abonnement inbegrepen zit? Een verwaarloosbare minderheid. Maar ondanks alle bundeloverschrijdingen, verspilde belminuten en ongebruikte datavolumes is het vandaag de dag onmogelijk om een abonnement te vinden dat perfect bij het profiel van  11 miljoen Belgische consumenten aansluit. Om een einde te maken aan alle frustraties waarvoor dit kan zorgen, lanceert BASE op 13 september een formule die zich aan elke individuele klant aanpast: belminuten worden automatisch omgezet in mobiele data (en omgekeerd) naargelang de behoeften van de gebruiker. Het ongebruikte saldo wordt bovendien simpelweg overgedragen naar de volgende maand. Zo gaat er dus niets verloren en benut de gebruiker maximaal wat in zijn abonnement inbegrepen zit.

BASE analyseerde wat de Belgische mobiele consument vandaag de dag echt wil en kwam tot de volgende vaststelling: de consument wil een aanbod dat op zijn reële behoeften afgestemd is en is het beu om op zoek te moeten gaan naar het abonnement dat het best bij zijn gebruiksprofiel past. De consument wil niet langer betalen voor wat hij niet gebruikt en heeft het  gehad met vervelende verrassingen op het einde van de maand. Terecht overigens: uit de analyse van BASE bleek bijvoorbeeld dat minder dan één procent van de klanten het tariefplan heeft dat perfect bij zijn verbruiksprofiel past. Ofwel wordt de bundel overschreden, ofwel wordt hij niet opgebruikt.

Elke maand overschrijdt zo’n 13% van de klanten[1] zijn bundel. De overgrote meerderheid van de klanten gaat dan op de rem staan om zijn verbruik binnen de grenzen van zijn abonnement te houden. Maar eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn. 95% van de klanten die hun bundel overschrijden, heeft bovendien niet al zijn belminuten opgebruikt of heeft niet het volledige datavolume benut waarop hij volgens zijn abonnement recht heeft. Het mobiele verbruik van een klant evolueert ook van maand tot maand: de ene keer wordt er meer gebeld, de andere keer is er meer dataverbruik. 

BASE heeft daarom besloten om de zaken resoluut anders aan te pakken. De gebruiker hoeft zich voortaan niet meer in te spannen om zich naar zijn abonnement te schikken. Zijn abonnement volgt vanaf nu zijn reële verbruik en past zich automatisch aan de klant aan. Belminuten worden automatisch omgezet in datavolume (of omgekeerd) zonder dat de klant hiervoor een vinger hoeft uit te steken. Gebruikt hij niet het volledige potentieel van zijn abonnement, dan wordt het saldo simpelweg overgedragen naar de volgende maand zodat er niets verloren gaat. Gedaan met de verspilling dus. 

Natuurlijk kunnen klanten nog altijd hun abonnement overschrijden. Daarom bracht BASE nog een  ultieme precisering aan: voor belminuten of mobiele data bovenop het abonnement wordt niet langer een hoger tarief aangerekend zoals tot dusver het geval was. Met de nieuwe formule kosten gigabytes en belminuten evenveel binnen als buiten bundel, zodat de klant niet meer voor onaangename verrassingen komt te staan. Oproepen van BASE naar BASE en sms’en blijven zoals vandaag al het geval is, onbeperkt.

“Dit is een première voor de Belgische markt. Ons ordewoord is voortaan flexibiliteit. Klanten zijn allemaal verschillend en hun gebruiksprofiel evolueert ook mettertijd: dat is de reële marktsituatie waaraan wij ons aanpassen. En het maakt niet uit hoe de toestand verder evolueert, want ons aanbod zal er altijd perfect op afgestemd zijn”, vertelt Wim De Weghe, marketingverantwoordelijke bij BASE.

Het nieuwe aanbod wordt op woensdag 13 september gelanceerd en is voor iedereen beschikbaar. Het blijft gebaseerd op de bestaande tariefplannen (15, 25, 35 & 45 euro) en vervangt de hele waaier aan formules die momenteel worden aangeboden. Klanten van BASE kunnen het met slechts enkele muisklikken meteen activeren (in de klantenzone op www.BASE.be of via de volledig vernieuwde MyBASE-app) of kunnen hiervoor langsgaan bij een BASE-winkel.

Voor meer informatie: www.BASE.be 

    

[1] De cijfers in deze paragraaf zijn gebaseerd op het BASE 25-tariefplan (meest verspreide abonnementsformule).

BASE
Contacteer ons
Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

 

Telenet BV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BTW BE 0473.416.418
RPR Antwerpen, afd. Mechelen