Play & Play More highlights februari 2019

Alle titels uit Play zijn ook beschikbaar in Play More.

Siren 2
Vanaf 8 februari
​Elke zaterdagnacht om 3u op Play More Cinema en in Play en Play More in de TV-theek.

Er was eens een Vlaamse zeemeermin. Sprookjes zijn de specialiteit van Disney en deze keer speelt een Vlaamse actrice er de hoofdrol in: Eline Powell. Onze landgenote schittert als de weinig spraakzame, maar ravissante Lynn, een zeemeerminnetje met scherpe tanden. Na een succesvol eerste seizoen keert Powell terug voor een gloednieuw seizoen waarin het dorpje Bristol Cove andere zeemeerminnen op bezoek krijgt en Lynn zich aanpast aan een leven uit het water.

Synopsis
Meer zeemeerminnen spoelen aan aan de kustlijn van Bristol Cove. De moeder van Maddie keert terug en Lynn probeert zich aan te passen aan een leven op het vasteland.

Trapped 2
Vanaf 24 februari
​Doorlopend beschikbaar in de TV-theek in Play en Play More.

Met de ijskoude crimireeks ‘Trapped’ ging eindelijk ook IJsland de duistere Scandinavische crimi-toer op. Zet je schrap voor een nagelbijtende en ijzingwekkende thriller van regisseur Baltasar Kormákur (‘Everest’), die al liet weten dat deze keer de personages niet fysiek, maar psychologisch vastzitten.

Synopsis
Een schapenboer steekt zichzelf in brand voor het regeringsgebouw, in een poging de minister van Economie te vermoorden. De zaak leidt Andri naar een afgelegen plek in het noorden van het eiland. Het pittoreske bergachtige landschap blijkt een plek vol bittere conflicten.

Last Week Tonight with John Oliver seizoen 6
Vanaf 28 februari
​Elke donderdagnacht om 4u op Play More Cinema en in Play en Play More in de TV-theek.

Cassant, sarcastisch, to the point, en zo zot als een achterdeur: de Britse komiek John Oliver deelt in zijn satirische HBO-nieuwsshow ‘Last Week Tonight’ iedere week verbale mokerslagen uit aan het Amerikaanse establishment. John Oliver is een komediant die prikt waar het al pijn doet, die écht kwaad is over wat er gebeurt, en dat sublimeert met fijnzinnige humor.

Synopsis
​John Oliver is terug voor het zesde seizoen van zijn hilarische nieuwsshow waarin hij zowel de Amerikaanse als de internationale actualiteit onder de loep neemt en genadeloos inhakt op de zin en onzin van de voorbije week.

Over Water
Vanaf 18 februari
​Doorlopend beschikbaar in de TV-theek in Play en Play More.

Vlaamse binge-reeks van internationale allure. ‘Over Water’ is een nieuwe voltreffer van Tom Lenaerts (‘De parelvissers’). Een psychologische dramareeks die Lenaerts schreef met schrijver Paul Baeten Gronda, waarvoor hij een verzameling topacteurs wist te klissen en die qua stijl, beelden en soundtrack helemaal niet moet onderdoen voor het beste van HBO en Netflix. Tel daar nog een inventieve vertelstructuur en een onheilspellende dreiging bij en je hebt jouw nieuwe binge-verslaving te pakken

Synopsis
​‘Over water’ laat zien hoe een verslaafde man met goede bedoelingen toch verkeerde keuzes kan maken, en hoe hij op die manier uitgroeit van groene nieuwkomer tot spilfiguur in de lucratiefste, maar ook veruit gevaarlijkste handel van de Antwerpse dokken.

Trailer

Alle titels uit Play zijn ook beschikbaar in Play More.

Solo: a Star Wars Story
Vanaf 2 februari
​Première op 2/2 om 21u op Play More Cinema. Doorlopend beschikbaar in de TV-theek.

Een van de coolste personages uit het Star Wars universum krijgt zijn eigen Solo-moment. De immense populariteit van de nieuwe Star Wars bracht Disney op het lumineuze idee om een soort ‘origing story’ uit te brengen van de intergalactische smokkelaar. Geen Harrison Ford dus, maar ‘Solo’ heeft een pak gigantische troeven om uit te spelen: fantastische battles, een nagelbijtende trein-overval, Emilia ‘Khaleesi’ Clarke als ‘femme fatale’ en Donald ‘Lando Calrissian’ Glover als de coolste en flamboyantste verschijning … ‘in a galaxy far far away’.

Synopsis
De avonturen van Han Solo en Chewbacca voor ze lid werden van de Rebellen.

Jurassic World: Fallen Kingdom
Vanaf 16 februari
​Première op 16/2 om 21u op Play More Cinema. Doorlopend beschikbaar in de TV-theek.

Dino-mayhem in het kwadraat! De langverwachte, sensationele en vooral superspectaculaire verderzetting van de Jurassic Park-franchise met ‘Jurassic World’ werd een wereldwijd fenomeen. De nostalgische trip van de eerste wordt in ‘Fallen Kingdom’ nog eens netjes overgedaan, maar doorspekt met ferme dino-mayhem, een gigantische uitbrekende vulkaan en een stevige brok ‘haunted house’-horror! Laat er alvast geen twijfel over bestaan: dit is een spannend, vuurspuwend en vooral beestig actie-avontuur!

Synopsis
​Een vulkaan op Isla Nublar dreigt uit te barsten en vormt een gevaar voor de overgebleven dinosaurussen. Owen en Claire zijn de aangewezen personen om ervoor te zorgen dat de dino's niet uitsterven.

Ready Player One
Vanaf 9 februari
​Première op 9/2 om 21u op Play More Cinema. Doorlopend beschikbaar in de TV-theek.

Op VR-trip met Steven Spielberg. Wat gebeurt er als je in het brein van regisseur Steven Spielberg zou kunnen kijken? Dan krijg je een overdonderend spektakel als ‘Ready Player One’. Gebaseerd op de gelijknamige bestseller die op zijn beurt een hommage is aan de films van Mr. Spielberg, dompelt de film je onder in een overvloed aan verwijzingen naar de popcultuur van de jaren 80, een duizelingwekkende beeldenstorm, waanzinnige CGI-spielerei en de coolste race sinds jaren in een Indiana Jones-achtig pixel-avontuur.

Synopsis
Wade gaat als een van miljoenen gamers op jacht naar een schat in een virtual reality-spel en moet het al snel opnemen tegen grote bedrijven en andere tegenstanders die er alles aan doen om de schat het eerst te vinden.

Entertainment