De raad van bestuur van Telenet stelt een bruto slotdividend van € 1,3050 per aandeel (€ 143,2 miljoen in totaal) en de schrapping van 814.966 eigen aandelen voor aan de volgende (B)AV in april

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt. Voorwetenschap.

Brussel, 27 maart 2020 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) maakt bekend dat haar raad van bestuur een bruto slotdividend van € 1,3050 per aandeel, het equivalent van € 143,2 miljoen, voorstelt aan haar aandeelhouders tijdens de gewone Algemene Aandeelhoudersvergadering in april 2020. Daarnaast stelt de raad van bestuur aan de volgende Buitengewone Aandeelhoudersvergadering voor om 814.966 eigen aandelen te schrappen. Dit voorstel is consistent met het beleid van Telenet om een adequaat niveau van eigen aandelen aan te houden om te voldoen aan de verplichtingen van de Vennootschap onder de langetermijnvergoedingsplannen. Als dit voorstel wordt goedgekeurd, dan zal het totale aantal uitstaande aandelen dalen van 114.656.785 tot 113.841.819.

Persbericht Final dividend 2019 and Share cancellation _vFINAL (NL).pdf - 272 KB

Financieel
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,9% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV