Skip to Content
Dit weekend opening 'The Park' - Virtual Reality ervaringen

Dit weekend opening 'The Park' - Virtual Reality ervaringen

Telenet opent dit weekend ‘The Park’ : een gloednieuw concept waarbij bezoekers ondergedompeld worden in virtual reality ervaringen. Dé ideale plaats voor een entertainende ervaring met vrienden, familie of collega’s.

De eerste eventlocatie van The Park opent deze zaterdag 16 juni 2018 en is gelegen aan de Belgiëlei 143 in Antwerpen. Bezoekers worden binnen geleid in een trendy, industrieel pand waarin de keuze voor veel beton en hout iedereen onmiddellijk in de juiste sfeer brengt. Centraal vind je een overdekte groene oase waar je rustig kan genieten EN tegelijk je spelende compagnons observeren. Met een lekkere cocktail in de hand, geserveerd door de ervaren bartenders van Thirst en verfijnde snacks heb je alle ingrediënten voor een actieve en intense beleving.

The Park’: phygital entertainment

The Park gaat om “phygital entertainment’: op het snijpunt tussen fysiek en digitaal. De hoofdervaring is een “free-roam VR” spel, wat betekent dat de spelers vrij bewegen in een fysieke ruimte, zonder vast te zitten aan specifieke omkadering of bedrading. De speler wandelt met VR-bril en rugzak met sensoren een levensecht decor binnen, waar hij en zijn teamgenoten de hoofdrol spelen. In de speelruimte hangen maar liefst dertigtal camera’s die alle bewegingen detecteren. In eerste instantie zijn er twee spellen beschikbaar: ‘Moonlight survival’ en ‘Alien Defense’.  In het eerste gaan de spelers in team de strijd aan tegen zombies, in het tweede redden ze de mensheid als een team mariniers. Dit aanbod zal snel uitgebreid worden met andere opties. Naast het hoofdspel zijn er nog verschillende andere VR-belevingen beschikbaar die de spelers apart ervaren. In de Demo Area kunnen bezoekers schilderen in 3D, wandelen ze op een smalle plank tussen wolkenkrabbers en kronen ze zichzelf tot boogschietkampioen. Geen  nood voor de gaming leken onder ons – deze games zijn zeer toegankelijk en intuïtief te beleven door iedereen.

Kenny Henderyckx, Director Corporate Development: “Met The Park willen we nu al een voortrekkersrol in spelen in België en mensen laten proeven wat VR kan betekenen. Het free-roam VR concept is nog nauwelijks gekend in België en we geloven dan ook sterk in het potentieel. Vandaag is onze focus op specifieke locaties -we hebben de ambitie om tegen het einde van het jaar minstens één bijkomende locatie te openen – maar waar we echt naartoe willen is een platform dat deze locaties overstijgt, waarmee The Park ook thuis en onderweg via slimme devices de entertainmentervaring verlengt. The Park wil hét entertainment platform van de toekomst zijn, dat spelers meeneemt in een fictieve wereld naar keuze, via meeslepende “phygital” verhalen.”

Entertainment is king but content rules all

Het bedrijf zet met deze ‘location based entertainment’-innovatie een volgende stap in zijn entertainmentstrategie. Op termijn zou deze VR ervaring zelfs een link kunnen hebben met lokale films, series of programma’s. De kijker wil niet alleen zijn favoriete show zien, hij wil die ook meer en meer zelf beleven.

CEO John Porter: “De beste entertainment ervaringen, of het nu gaat om een concert, een sportwedstrijd, bungeejumpen, koffiedrinken bij een echte barrista: ze hebben allemaal gemeenschappelijk dat je ze optimaal zélf ervaart, dat je er maximaal bij betrokken bent en dat je ze volop deelt met vrienden en anderen. Dat gevoel willen we bij Telenet ook overbrengen: we willen entertainment intens laten ervaren. Door technologie is dit steeds meer mogelijk. Bij sportwedstrijden experimenteren we al met nieuwe tech-apparatuur om de kijker nog dichter in de actie te brengen. Door virtual reality technologie in te zetten, kunnen we op termijn mensen zelf ook laten meespelen in hun favoriete programma, serie of film. The Park zit op het snijpunt van onze kernactiviteiten: technologie en entertainment. Telenet is uniek gepositioneerd om de schakel te vormen tussen content-creatie en de nodige infrastructuur om deze content te beleven. Door investeringen in lokale video content door te trekken naar dergelijke andere platformen worden er bovendien nieuwe partners betrokken en wordt de levenscyclus van een film, serie of programma vergroot, wat positieve effecten heeft op het lokale medialandschap.”

The Park
Belgiëlei 143, Antwerpen.
Alle info over prijzen en boekingen op
www.theparkplayground.be.
Minimumleeftijd is 13jaar – onder 16jaar begeleid door volwassene

 

Entertainment
Over Telenet Group NV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

De newsroom van BASE vind je via press.base.be

Telenet Group NV
Neerveldstraat 107
1200 Brussel