Docureeks ‘Rode Helden’ op Sporting Telenet

In de aanloop naar het WK Voetbal in Brazilië zendt Sporting Telenet de eigen gemaakte documentairereeks ‘Rode Helden’ uit. Elke aflevering van deze portretreeks brengt het verhaal achter één van de protagonisten bij de Rode Duivels. Romelu Lukaku bijt maandag 28 april de spits af.

Verhaal achter de speler
In ‘Rode Helden’ brengen de documentairemakers het verhaal achter de speler. Welke aspecten in het leven van de voetballer zijn belangrijk en bepalend geweest voor zijn persoonlijke carrière? Ouders, familie, vrienden, makelaars, (ex-)ploeggenoten en (ex-)trainers komen aan het woord. Grote en kleine verhalen vinden hun weg doorheen elke aflevering. De emotie en het verhaal staan centraal, maar de focus ligt uiteraard ook op voetbal.

Filmische beelden
De stijl van de reeks is filmisch, de beeldvoering sober. De technische kwaliteit van de beelden is zeer hoog, er werd gefilmd met camera’s op hoge beeldsnelheid. Pascal Deweze componeerde de muziek voor de reeks en de vertelstem is die van Frank Aendenboom. Al deze aspecten dragen bij tot acht unieke portretten van Rode Duivels die in Brazilië de eer van het vaderland zullen verdedigen.

Uitzendschema
Vanaf maandag 28 april zal er acht weken lang een nieuwe aflevering uitgezonden worden op Sporting Telenet HD1. De afleveringen zijn voor de Sporting-abonnees achteraf ook gratis opvraagbaar in Sporting à la carte. (*) Romelu Lukaku bijt de spits af, nadien volgen (in chronologische volgorde) Kevin De Bruyne, Simon Mignolet, Dries Mertens, Moussa Dembélé, Kevin Mirallas en Daniël Van Buyten. Eden Hazard sluit op 16 juni de rij.

(*) en voor twee euro per aflevering ook opvraagbaar voor niet-abonnees na de uitzending. In Tv-theek > Tv à la carte > Sporting à la carte > Docu’s.

Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet