Een nieuwe reeks van Belga Sport

PERSDOSSIER

Vorig jaar liet Play Sports door Woestijnvis een nieuwe reeks van Belga Sport maken. Na meer dan drie jaar keerden de topdocumentaires over sporters en sportgebeurtenissen die in het collectieve geheugen van de Belg gegrift staan, terug.

De acht afleveringen, recent nog te bekijken op Canvas, werden heel goed onthaald door de kijkers. En dus komt er een tweede seizoen. Vanaf 17 november tot eind december worden opnieuw acht afleveringen wekelijks uitgezonden op Play Sports.

Tom Gemoets, hoofdredacteur Telenet Play Sports: “De strategie van Play Sports is om de kijker niet alleen sportwedstrijden maar ook omkadering en alternatieve programma’s aan te bieden. Belga Sport is een iconisch programma dat een breed publiek weet te boeien. Tijdens de brainstorm vorig jaar kwamen er zo veel mogelijke onderwerpen naar boven dat de beslissing snel was gemaakt om dit jaar nog een tweede seizoen te brengen.”

Belga Sport 2017 werd gemaakt door onder andere Tim Wielandt, Bram Lambert, Niko Lainé, Dirk Van Nijverseel en Thomas Liekens. Commentaar wordt opnieuw voorzien door voormalig atletiekverslaggever Carlos De Veene.

Klik hier om het persdossier te downloaden.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV