Eerste beelden van Telenet-reeks Chaussée d’Amour vrijgegeven

Op de volledige serie is het nog wachten tot 10 mei, maar vandaag al zijn de eerste beelden te zien van Telenet-reeks Chaussée d’Amour. De serie gaat over een mysterieuze onopgeloste moordzaak en speelt zich af in de wereld van betaalde liefde. Het is de eerste keer dat een Belgische telecomspeler een eigen reeks produceert.

Chaussée d’Amour, een dramareeks met een rauw en donker kantje, speelt zich af langs een steenweg die aan weerskanten bezaaid is met bars en bordelen. Het hoofdpersonage is Sylvia, een deftige vrouw met twee puberende kinderen, die haar mislukte huwelijk ontvlucht. Ze neemt noodgedwongen haar intrek in het bordeel dat ze van haar vader erfde. Uit financiële noodzaak besluit ze om de zaak ook effectief te gaan runnen. Op diezelfde steenweg onderzoekt een rechercheur ondertussen fanatiek een onopgeloste moordzaak van 20 jaar geleden.

De fictiereeks, die onder de vleugels van Nathalie Basteyns geregisseerd werd door Pieter Van Hees en Frank Devos, is de eerste eigen televisieserie van Telenet en werd geproduceerd door deMENSEN. In de reeks spelen enkele grote namen mee, zoals Tiny Bertels, die de hoofdrol als bordeeluitbaatster (Sylvia) vertolkt. In haar bordeel werken Ruth Becquart (Sandy) en Renée Fokker (Colette). Maar ook Josse De Pauw (Willy, pooier), Kadèr Gürbüz (Valentina, SM-dominatrix), Frank Focketyn (Jos, garagist) en Viv Van Dingenen (Claire, huisvrouw) zijn terug te vinden op de Chaussée, naast Dirk Roofthooft (Ludo, rechercheur), Evelien Bosmans (Sam, politieagente) en Geert Van Rampelberg (Jérôme, apotheker). Jong acteertalent als Romy Louise Lauwers (Eva) en Thomas De Smet (Sep), spelen de kinderen van Sylvia.

John Porter, CEO van Telenet, is alvast enthousiast: “Ik ben erg blij met het finale resultaat omdat het een reeks is die volgens mij de Vlaamse serieliefhebber zeker zal aanspreken. Het verhaal is ijzersterk en de cast indrukwekkend. Sterke vrouwen spelen de hoofdrol: ze nemen het op voor elkaar en zijn het gewend om te vechten in het leven. Chaussée d’Amour gaat over contrasten en diversiteit, over dag en nacht, jong en oud, arm en rijk. Over jezelf en anderen aanvaarden en te leren leven met je keuzes en beslissingen.”

Chaussée d’Amour komt in Play en Play More op 10 mei. Alle tien afleveringen zijn meteen beschikbaar.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV