Fans van Play Sports Open kunnen vanaf 13 augustus terecht bij Play6

Naast het bekende entertainment voortaan ook breed sportaanbod bij Play6

Play Sports Open, een sportkanaal van Telenet Group, wordt vanaf 13 augustus geïntegreerd in Play6, de zender van Play Media die in 2016 werd gelanceerd. Door de content van het Play Sports Open-kanaal te integreren in Play6 wordt deze toegankelijk voor zowel Telenet- als niet-Telenet-klanten. ​

Play6 wordt vanaf 13 augustus een volwaardige entertainment- en sportzender: de zender blijft dé bestemming voor ​ bingewaardige reality en explosieve films & series, voortaan aangevuld met live sport en sportentertainment. Play6 klanten zullen ook kunnen genieten van een makkelijkere zender positie om sneller hun geliefde programma’s te vinden met nog meer actie en sport voor de Play6 fans.

Play Sports Open klanten zullen worden verwend met een quasi zelfde sportbeleving aangevuld met actie & fictie allemaal samengebundeld op één kanaal.

Het Play Sports Open-kanaal werd gelanceerd door Telenet Group in 2021 met als aanbod een beperkte selectie van wedstrijden uit verschillende competities van Play Sports, Het aanbod werd vervolledigd met eigen programma’s en documentaires. Het kanaal is nog tot 13 augustus gratis beschikbaar in het basistelevisieaanbod voor alle Telenet TV-klanten.

Wat mag de kijker vanaf 13 augustus 2024 verwachten bij Play6?

• Als vanouds: meeslepende reality en de meest explosieve films en series

Het aanbod van Play6 blijft inhoudelijk grotendeels hetzelfde. ​ Play6 staat meer dan ooit voor spannende en diverse content. De zender blijft dé bestemming voor bingewaardige reality en explosieve films & series die je doen daveren in je zetel. Het bestaande aanbod wordt dus niet kleiner, maar zal vanaf 13 augustus aangevuld worden met heel wat extra sport.

• Een uitgebreid aanbod aan live sport:
    • UEFA Europa League & Conference League op donderdag: 2 wedstrijden per speeldag.
    • Formula 1-kwalificatieritten op zaterdag (daags voor de GP), te beginnen met de GP van Nederland op zaterdag 24 augustus
    • Enkele Premier League-wedstrijden per seizoen te beginnen met de topper Chelsea-Manchester City op zondag 18 augustus.
    • Het beste uit de UFC.
  • Sportentertainment met nieuwe afleveringen van:
    • Podcasts: MIDMID en The Paddock
    • Sport docu’s: Mauve, De Spor, Premier League Stories
Story image

Het kanaal Play Sports Open zal na deze integratie niet meer terug te vinden zijn in het zenderaanbod. De live sport uitzendingen ​ zullen wel nog onder Play Sports Open uitgezonden worden, ​ ​ het logo van Play6 wijzigt op dat moment naar dat ​ van Play Sports Open. ​ Om de transitie voor Telenet-klanten te vergemakkelijken, zal de kanaalpositie die voorheen door Play Sports Open werd ingenomen toegewezen worden aan Play6. Vanaf 13 augustus kunnen de fans van Play Sports Open dus terecht bij Play6 op hun vertrouwde kanalen ook via de GoPlay app.

Bart Boone
Bart Boone Woordvoerder, Telenet