Gratis Mobile app geeft volledige controle over mobiel verbruik
Maandag 28 september 2015 — Op 28 september pakt Telenet uit met de nieuwe gratis Telenet Mobile app. Daarmee krijgen Telenet-klanten meer mogelijkheden om hun mobiel verbruik onder controle te houden. Zo kunnen klanten die dat wensen dankzij een verbruikslimiet hun budget volledig beheren.
1 op de 4 Telenet-klanten heeft de Telenet Mobile app op zijn smartphone. Tot hiertoe gaf de app een overzicht van de gebruikte belminuten, verstuurde sms’jes en gebruikte data.
De nieuwe Telenet Mobile app zorgt ervoor dat klanten geïnformeerd worden wanneer inbegrepen belminuten, sms’en en mobiel internet opgebruikt zijn. Willen ze meer controle dan kunnen klanten een verbruiksherinnering instellen. Per sms worden ze verwittigd wanneer er bijvoorbeeld 75 of 90% van hun verbruik is gebruikt.
Ook nieuw is dat klanten die wel eens buiten hun bundel verbruiken zelf een verbruikslimiet kunnen instellen voor alle abonnementen binnen één contract, bijvoorbeeld die van de kinderen. Eens de zelfgekozen limiet bereikt, wordt het verbruik automatisch geblokkeerd. Klanten blijven evenwel altijd en overal bereikbaar dankzij de ‘Bel-me-op-service’, waarmee een contactpersoon gevraagd wordt om te bellen.
De nieuwe Telenet Mobile app is beschikbaar voor Android, iOS, en Windows Phone en kan gratis gedownload (via App Store, Play Store of Windows Phone Marketplace) worden vanaf 28 september. Klanten die eerder al de Telenet Mobile app gebruikten, kunnen die eenvoudigweg upgraden. De vorige versie van de Telenet Mobile app verdwijnt volledig op 27 november.