Horrorfilms en -series steeds populairder bij Vlaming

Telenet noteerde verdrievoudiging in populariteit horrortitels sinds 2012

Horror is allang niet meer een genre waar de gemiddelde film- en TV-liefhebber op neerkijkt. Uit een analyse van de kijkdata van Telenet blijkt dat de populariteit van het horror-/scifi-genre in de laatste zeven jaar maar liefst verdubbelde. Met Halloween in aantocht lijst Telenet daarom graag de series op waar de horrorliefhebber zich bij Play aan kan verlekkeren.

American Horror Story

Halloween wint in Vlaanderen aan populariteit, en hetzelfde lijkt op te gaan voor het horrorgenre. Perfecte aanleiding om eens in de kijkdata te duiken, dachten ze bij Telenet Play. De entertainmentprovider zag tussen 2012 en 2019 een verdrievoudiging in het aantal bekeken horrortitels per klant.

Maar de liefde voor horror is niet bij iedereen even groot: vooral Limburgers houden van griezelen. Daar kijkt men 7% meer naar horror titels dan in de andere provincies. Het genre blijkt ook sterk seizoensgebonden. Weinig verrassend stemmen we vooral af op moordenaars, heksen, zombies en spoken in de donkere maanden vanaf Halloween: november, december en januari. Ook leeftijd heeft een invloed op hoezeer je geniet van hartkloppingen. Horrortitels werden het meest opgevraagd door families met tieners in huis.

Zoek je nog een horrorserie om in te duiken nu het buiten donker en koud wordt? Deze titels zijn momenteel of binnenkort beschikbaar bij Telenet Play.

Tell Me a Story
Vanaf 4 november in Play
In deze reeks worden wereldberoemde sprookjes van Grimm vertaald naar een griezelige psychologische thriller, met als locatie hedendaags New York.

Tell Me a Story

American Horror Story 1984
Vanaf 31 oktober in Play
Nieuw seizoen van Ryan Murphy’s bekroonde anthologie-reeks. Dit seizoen is een ode aan de slasher films van de ‘80s, zoals Friday the 13th en Halloween, en voert ook real life seriemoordenaars zoals the Nightstalker ten scherme.

American Horror Story

Room 104
Nu in Play
Het verhaal van de verschillende gasten die in Room 104 van een ordinair Amerikaans motel verbleven. Elke aflevering heeft een nieuwe cast en een ander genre.

Room 104

The Walking Dead
Nu in Play
De politieagent Rick Grimes ontwaakt uit een coma en ontdekt dat de wereld is getroffen door een zombieplaag. Samen met een groepje anderen probeert hij te overleven in een gevaarlijke en vijandige nieuwe wereld.

The Walking Dead

True Blood
Nu in Play
De serveerster Sookie Stackhouse maakt kennis met de charmante Bill, een vampier uit Louisiana die haar introduceert tot een wereld boordevol bovennatuurlijke verschijnselen, figuren en gevaren.

True Blood

The Lizzie Borden Chronicles
Nu in Play
In 1893, vier maanden nadat Lizzie Borden is vrijgesproken van de moorden op haar vader en stiefmoeder, proberen Lizzie en haar zusje Emma weer een bestaan op te bouwen.

The Lizzie Borden Chronicles

The Twilight Zone
Nu in Play
Een moderne update van de klassieke serie met in elke aflevering een nieuw mysterieus verhaal boordevol spanning, twists en bovennatuurlijke verschijningen.

The Twilight Zone

Channel Zero
Nu in Play
Ook in deze serie staat elke aflevering op zichzelf, met telkens een nieuw verhaal en nieuwe acteurs. De plots zijn gebaseerd op de populairste verhalen te lezen op de populaire website www.creepypasta.com.

Channel Zero

Helix
Nu in Play
Een groep wetenschappers voert een geheim onderzoek naar een mogelijke ziekte-uitbraak op Antarctica. Het virus dat ze ontdekt hebben, verspreidt zich als een lopend vuurtje.

Helix

Entertainment
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV