LIBERTY GLOBAL VERWERFT 100% VAN TELENET NA HET VEREENVOUDIGD UITKOOPBOD EN TELENET VERDWIJNT VAN DE BEURS OP 13 OKTOBER 2023

Mechelen, 16 oktober 2023 - Telenet Group Holding NV ('Telenet' of de 'Vennootschap') neemt kennis van de aankondiging door Liberty Global plc ('Liberty Global') van de resultaten van de vereenvoudigde uitkoopperiode die opende op 22 september 2023 en sloot op 13 oktober 2023 (de ‘Vereenvoudigde Uitkoopperiode’) van het vrijwillige en onvoorwaardelijke openbaar overnamebod dat werd uitgebracht door haar onrechtstreekse 100% dochtervennootschap Liberty Global Belgium Holding B.V. (de ‘Bieder'), voor alle Telenet-aandelen die zij nog niet bezat of die niet in handen waren van Telenet (het ‘Bod’) en van het schrappen van de beursnotering van Telenet op 13 oktober 2023 na het sluiten van de markt.

Liberty Global kondigde vandaag aan dat zij, tijdens de Vereenvoudigde Uitkoopperiode, aanvaardingen heeft ontvangen voor 1.156.941 Telenet aandelen. Enige Telenet aandelen die niet werden aangeboden bij het verstrijken van de Vereenvoudigde Uitkoopperiode zullen van rechtswege aan de Bieder worden overgedragen en, bijgevolg, zal de Bieder 100% van de aandelen van Telenet bezitten vanaf de overdracht van de aandelen die werden ingebracht tijdens de Vereenvoudigde Uitkoopperiode.

Betaling van de biedprijs voor de ingebrachte aandelen (€ 21,00 per aandeel, na aftrek van € 1,00 bruto dividend goedgekeurd door de Gewone Algemene Vergadering van Telenet op 26 april 2023, zoals betaald op 5 mei 2023) zal plaatsvinden op de betaaldatum, 19 oktober 2023. De noodzakelijke middelen voor de betaling van de biedprijs van enige niet-aangeboden aandelen zullen in bewaring worden gegeven bij de Deposito- en Consignatiekas. Aandeelhouders die hun aandelen niet hebben ingebracht, maar welke van rechtswege werden overgedragen, zullen de Deposito- en Consignatiekas moeten contacteren om de betaling voor zulke aandelen te ontvangen.

Op 13 oktober 2023 werden de Telenet aandelen geschrapt van de handel op Euronext Brussels na het sluiten van de markt.

John Porter, CEO, Telenet, reageert:

Vrijdag 13 oktober 2023 was de laatste dag waarop Telenet genoteerd was op Euronext Brussel. Vanaf de voltooiing van de Vereenvoudigde Uitkoopperiode, zullen alle aandelen van de Vennootschap (onrechtstreeks) in het bezit zijn van Liberty Global wat zal resulteren in een succesvolle overname volgend op Liberty Global’s initieel aangekondigde intentie in maart.
Ik wil oprecht alle aandeelhouders die hebben geïnvesteerd in Telenet gedurende de voorbije jaren bedanken voor hun vertrouwen. Door de jaren heen zijn we getuige geweest van de steeds veranderende dynamiek van de markt. Onze aanwezigheid op de beurs is een belangrijk onderdeel van onze reis geweest en we zijn trots op wat we hebben bereikt. De overname van Telenet door Liberty Global positioneert Telenet om haar langetermijnstrategie en -visie te realiseren. Het zal ons in staat stellen om ons verder toe te spitsen op onze kernactiviteiten, de operationele efficiëntie te verbeteren en voorrang te geven aan duurzame groei. Wij geloven dat deze transactie onze medewerkers en klanten ten goede zal komen nu we de volgende etappe van onze reis aanvatten.
Bij Telenet blijven we geloven in het enorme potentieel van digitaal en zetten we ons in om mensen en bedrijven te helpen een stap voor te blijven in het digitale tijdperk. We zijn ervan overtuigd dat de overname door Liberty Global ons verder in staat zal stellen om onze middelen te concentreren daar waar ze er het meest toe doen en om onze focus op innovatie en uitmuntendheid in de Belgische telecom- en entertainmentsector verder te zetten.”

Dit document werd vrijgegeven op 16 oktober 2023, om 10:05 CET

Volledig persbericht.pdf 1 MB