Liberty Global zal haar bod heropenen als een vereenvoudigd uitkoopbod op 22 september 2023

Telenet wordt 100% eigendom van Liberty Global. Telenet aandelen geschrapt van de notering bij sluiting van de beurs op 13 oktober 2023

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Mechelen, 20 september 2023 - Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) neemt kennis van de aankondiging door Liberty Global plc (“Liberty Global”) van de resultaten van de verplichte heropening van het vrijwillige en inmiddels onvoorwaardelijke openbaar overnamebod dat werd uitgebracht door haar onrechtstreekse 100% dochtervennootschap Liberty Global Belgium Holding B.V. (de “Bieder”), voor alle Telenet-aandelen die zij nog niet bezit of die niet in handen zijn van Telenet (het “Bod”) en aankondiging dat het Bod zal worden heropend als een vereenvoudigd uitkoopbod.

Liberty Global kondigde vandaag aan dat zij aanvaardingen heeft ontvangen voor 3.164.944 Telenet aandelen1 tijdens de verplichte heropeningsperiode die eindigde op 13 september 2023. Deze aanvaardingen, samen met de Telenet aandelen die reeds in het bezit zijn van de Bieder en van Telenet vertegenwoordigen 96,26% van het totale aantal door Telenet uitgegeven aandelen.

Betaling van de biedprijs voor de ingebrachte aandelen (€ 21,00 per aandeel, na aftrek van € 1,00 bruto dividend goedgekeurd door de Gewone Algemene Vergadering van Telenet op 26 april 2023, zoals betaald op 5 mei 2023) zal plaatsvinden op de betaaldatum, 21 september 2023.

Na de betaaldatum zal de Bieder het Bod heropenen als een vereenvoudigd uitkoopbod (het “Vereenvoudigd Uitkoopbod”), tegen dezelfde financiële voorwaarden als het Bod.

Het Vereenvoudigd Uitkoopbod zal worden geopend om 9u00 CET op 22 september 2023 en zal sluiten om 16u00 CET op 13 oktober 2023 (de “Vereenvoudigde Uitkoopperiode”). Aandeelhouders die het Bod nog niet hebben aanvaard zullen de mogelijkheid hebben om het Bod te aanvaarden tijdens de Vereenvoudigde Uitkoopperiode.

De resultaten van het Vereenvoudigd Uitkoopbod zullen worden aangekondigd ten laatste op 20 oktober 2023.

Aandelen die niet zijn aangeboden bij het verstrijken van de Vereenvoudigde Uitkoopperiode zullen worden geacht van rechtswege aan de Bieder te zijn overgedragen bij het verstrijken van de Vereenvoudigde Uitkoopperiode en de noodzakelijke middelen voor de betaling van de biedprijs van zulke niet-aangeboden aandelen worden in bewaring gegeven bij de Deposito-en Consignatiekas.

Op 13 oktober 2023, aan het einde van de Vereenvoudigde Uitkoopperiode, zullen de Telenet aandelen worden geschrapt van de notering op Euronext Brussel.

Ter herinnering, het prospectus (met inbegrip van het waarderingsverslag van Lazard BV/SRL, dat door de onafhankelijke bestuurders van de Vennootschap werd aangesteld als onafhankelijke expert, overeenkomstig artikel 23 van het Koninklijk Besluit van 27 april 2007 op de openbare overnamebiedingen), de memorie van antwoord en het aanvaardingsformulier zijn beschikbaar op de volgende website: shareholder-offer.be

In overeenstemming met zijn verplichtingen onder Belgisch recht, heeft de Raad van Bestuur, met de ondersteuning door zijn financiële en juridische adviseurs, het Bod bestudeerd en de voorwaarden ervan beoordeeld. De onafhankelijke bestuurders hebben Lazard BV/SRL aangesteld als onafhankelijke expert overeenkomstig artikel 23 van het Koninklijk Besluit van 27 april 2007 op de openbare overnamebiedingen. De Raad van Bestuur van Telenet steunt unaniem het Bod en beveelt het aan. De Raad van Bestuur heeft zijn formele beoordeling uiteengezet in de memorie van antwoord die bij het prospectus is gevoegd, zoals hierboven vermeld.

1 Met inbegrip van 380.691 Telenet aandelen die onderworpen zijn aan “lock-up” bepalingen, met “settlement” slechts op het ogenblik van de voltooiing van het vereenvoudigd uitkoopbod.

Dit document werd vrijgegeven op 20 september 2023, om 07:30 CET

Volledig persbericht.pdf 1 MB