Mr. Robot seizoen 2, vanaf 20 juli in Play More!

This control you think you have…it’s an illusion.

Op 20 juli om 21u30, slechts één week na de lancering in Amerika, start het tweede seizoen van de succesvolle reeks Mr. Robot in Play More en PRIME Series van Telenet. Vanaf dan zal er wekelijks een nieuwe aflevering beschikbaar zijn.

Het eerste seizoen van Mr. Robot werd vorig jaar in mei gelanceerd en was een meteen een schot in de roos. De serie vertelt het verhaal van Elliot Alderson. Een aparte jongeman die overdag in een internetsecuritybedrijf werkt, maar op vraag van Mr Robot ’s nachts als hacker zijn computerkennis gebruikt om anderen te beschermen. Maar ook om het grote bedrijf Evil Corp ten val te brengen.

Mr. Robot werd geschreven door Sam Esmail (Comet, Mockinburd) en geproducet door Chad Hamilton (Comet, Breakup at a wedding). Het was één van de verrassende pareltjes van het afgelopen jaar. Seizoen 1 werd zonder veel publiciteit uitgebracht, maar kon op enorm veel fans rekenen. Internationaal haalde Mr Robot bijzonder goede resultaten en bij Play More bereikte de reeks de top 10 van de meest opgevraagde reeksen in 2015. Mr Robot 1 werd genomineerd voor verschillende awards en ging aan de haal met de Golden Globe Award voor ‘Beste tv serie in de categorie drama’ en de Golden Globe Award door “Beste Mannelijke Bijrol” voor Christian Slater. Hoofdrolspelers zijn Rami Malek (als Elliot Alderson), Carly Chaikin (als Darlene), Portia Doubleday (als Angela Moss) en Christian Slater (als Mr Robot) … Slater zelf omschrijft de show als ‘buitengewoonlijk en erg gedetailleerde show die niets aan het toeval overlaat’.

Ook door de pers werd het eerste seizoen bijzonder positief onthaald:

• “een briljant eerste seizoen” … “zo indrukwekkend, zo avontuurlijk” (Huffington Post, Maureen Ryan, 9/3/2015)
  • “Mr. Robot is iets heel speciaals” … “een zeldzame en intrigerende serie” … “ (The Hollywood Reporter, Tim Goodman, 9/2/15)

In seizoen 2 is Fsociety geslaagd in zijn opzet: de wereld ligt aan hun voeten en de Amerikaanse economie hapt naar adem. Het is nu aan hen en aan Elliot om te bewijzen dat ze nog beter kunnen. Maar Mr Robot 2 is geenszins een doorslagje van seizoen 1. Of zoals hoofdrolspeler Remi Malek het stelt: “Het is echt heel verschillend van de eerste reeks. Elliot worstelt met het idee van controle, en de vraag of controle wel mogelijk is, of het slechts een illusie kan zijn. Sam Esmail bouwt alles zodanig slim op dat de kijker zich afvraagt wat er echt is en wat illusie. Wat is nu eigenlijk onze realiteit? En hoeveel controle hebben we nog? Deze reeks gaat vooral over de reden waarom we revoluties willen ontketenen en het effect ze hebben. Wat mensen doen om te krijgen wat ze willen”.

Wat zeker vaststaat: Mr Robot 2 brengt tien afleveringen die de kijker opnieuw zullen verbazen: spannend, vernieuwend en steeds verrassend.

Wie seizoen 1 wil (her-)bekijken, zit goed bij Play More want het volledige seizoen is er beschikbaar in de catalogus. Op 20 juli om 21u30 wordt ook de eerste aflevering van het tweede seizoen uitgezonden op PRIME Series en zal daarna beschikbaar zijn in Play More, één week na de release in Amerika. Vanaf dan zal er elke week een aflevering bijkomen.