Nethys en Telenet sluiten een belangrijk partnerschap omtrent VOOmobile

Nethys, dat tussen de mobiele operatoren op zoek moest gaan naar een nieuwe partner voor zijn operator VOO, kondigt de ondertekening aan van een 5-jarig contract met Telenet. Deze nieuwe strategische samenwerking laat VOO toe om zijn VOOmobile-aanbod verder te ontwikkelen.

Brussel, 6 februari 2018 - Kabelbedrijf Nethys NV, actief onder de naam VOO (“VOO”), en Telenet Group BVBA, een filiaal dat volledig eigendom is van Telenet Group Holding NV (“Telenet”, Euronext Brussel: TNET), hebben een MVNO-partnerschap afgesloten voor de komende 5 jaar. Sinds 2013 biedt VOO mobiele diensten aan zijn klanten via een akkoord met Telenet, waarbij het netwerk van Orange België gebruikt wordt[1]. Die overeenkomst tussen Telenet en VOO loopt af in december 2018. Ondertussen beschikt Telenet, dankzij de overname van BASE in 2016, over zijn eigen mobiele netwerk. Het partnerschap zal dus voortgezet worden op dit netwerk en niet meer op dat van Orange.

VOOmobile van zijn kant ontpopte zich al snel tot een van de belangrijkste MVNO's in Franstalig België, wat het merk VOO in staat stelde om 'triple-' en 'quadruple-play'-formules aan de Waalse en Brusselse consument aan te bieden.

Op grond van de nieuwe overeenkomst zullen de mobiele klanten van VOO binnenkort het mobiele netwerk van Orange verlaten en ondergebracht worden op het netwerk van Telenet. Alle abonnees van VOOmobile zullen in de loop van 2018 gemigreerd worden naar het netwerk van Telenet. De overeenkomst verlengt de samenwerking tussen de twee bedrijven tot 31 december 2023.

Stéphane Moreau, CEO van Nethys-VOO: “De keuze van een nieuwe MVNO-partner was van sterk strategisch belang voor de toekomst van VOO. Mobiele telefonie kent een indrukwekkende stijging binnen ons aanbod, en tegelijk hadden we nood aan een kwalitatief netwerk en voorwaarden die ons toelieten om ons verder te ontwikkelen in dit segment. Telenet kon hieraan beantwoorden. Nethys heeft besloten om VOO om te vormen tot een full MVNO en hiervoor zijn belangrijke investeringen gepland in 2018.”

John Porter, CEO van Telenet: “Wij zijn verheugd dat we onze samenwerking met VOO kunnen voortzetten. VOO is immers een sterke speler met een solide basis in het Waalse en Brusselse mobiele landschap. Dit bevestigt ook ons absolute vertrouwen in de toekomst van de markt van de virtuele operatoren, waar we een betrouwbare en bijzonder ervaren partner zijn. Bovendien kunnen de VOO-klanten binnenkort genieten van ons ultramodern netwerk, aangezien 90% van onze 2800 sites recent is uitgerust met de nieuwste 2G-, 3G-, en 4G-technologie.”

Jos Donvil, CEO van afdeling VOO: “We hebben enorm veel ambitie met VOOmobile, vandaar dat het uitermate belangrijk was om te kunnen rekenen op een betrouwbare partner. Telenet heeft al enorm veel geïnvesteerd in zijn mobiel netwerk en zal dat ook blijven doen, wat een belangrijk aspect was bij onze keuze. Hun mobiele netwerk is reeds heel kwalitatief en zal de enorme groei van ons aantal abonnees ondersteunen. Zo kunnen we onze klanten unieke connectiviteitsoplossingen bieden voor de behoeften van het hele gezin, onder andere met het One-aanbod (TV-NET-TEL-VOOmobile).”

Over Nethys - VOO

Nethys is een Luikse onderneming, actief in de telecom-, en contentsector, energiedistributienetwerken, hernieuwbare energie, en aandelen behoudt in deze verschillende activiteiten. Het bedrijf telt bijna 3.000 medewerkers in België en in het buitenland. Onder het merk VOO biedt Nethys ‘quadruple play’-diensten (digitale tv, breedbandinternet, vast en mobiele telefonie) aan in Wallonië en Brussel met zijn partner Brutélé. ​ ​ Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.voo.be. WIN is verantwoordelijk voor de B2B-telecomactiviteiten van Nethys. Als operator en integrator biedt WIN ICT-oplossingen aan bedrijven, overheden en de gezondheidssector. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website www.win.be.

Over Telenet Group

Als Belgische leverancier van entertainmentdiensten en telecommunicatie is Telenet Group voortdurend op zoek naar een uitstekende ervaring voor zijn klanten in de digitale wereld. Onder het merk Telenet levert het bedrijf digitale televisie, breedbandinternet en vaste en mobiele telefonie aan het residentiële segment in Vlaanderen en Brussel. Telenet Group biedt onder het merk BASE ook mobiele telefonie aan in heel België. De afdeling Telenet Business biedt connectiviteits-, hosting- en beveiligingsoplossingen aan op de Belgische en Luxemburgse zakelijke markt. Meer dan 3.000 werknemers hebben maar één doel voor ogen: leven en werken makkelijker en aangenamer maken. Telenet Group maakt deel uit van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder de ticker TNET. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.telenet.be. Voor meer informatie over de partnerschappen van Telenet in het algemeen verwijzen wij u door naar de pagina https://www2.telenet.be/nl/corporate/ons-bedrijf/ons-aanbod/partnermerken/

​ ​ ​

[1] Contract toen ondertekend door Telenet BVBA