Nieuw seizoen van Belga Sport

Play Sports en Woestijnvis stellen hun derde reeks van Belga Sport voor

Vanaf vrijdag 26 oktober tot vrijdag 21 december kan je exclusief op Play Sports weer genieten van vijf gloednieuwe topdocumentaires over sporters en sportgebeurtenissen die in het collectieve geheugen van de Belg gegrift staan.

Tom Gemoets, hoofdredacteur Telenet Play Sports: “Belga Sport is met de start van het derde seizoen op Play Sports ondertussen een vaste waarde geworden op de zender, de hoge kwaliteit van de reeks past helemaal bij ons DNA. Het was ook nu niet lang zoeken om vijf straffe verhalen uit onze rijke sportgeschiedenis te vinden, en de ervaren Belga Sport-redactie heeft er wederom pareltjes van gemaakt.”

1. Vrijdag 26/10: KRC Genk

2. Vrijdag 2/11: Lotto Tour 1995 (rerun)

3. Vrijdag 9/11: Tia Hellebaut

4. Vrijdag 16/11: Stéphane Demol (rerun)

5. Vrijdag 23/11: Raymond Goethals

6. Vrijdag 30/11: Thierry Boutsen (rerun)

7. Vrijdag 7/12: Sean Kelly

8. Vrijdag 14/12: Jean-Marc Renard (rerun)

9. Vrijdag 21/12: Roland Liboton

De vijf nieuwe afleveringen worden telkens afgewisseld met enkele toppers van de voorbije twee seizoenen.

Belga Sport 2018 werd gemaakt door onder andere Tim Wielandt, Dirk Van Nijverseel, Thomas Liekens, Kristof Van den Bergh en Guillaume Graux. Commentaar wordt opnieuw voorzien door voormalig atletiekverslaggever Carlos De Veene.

Entertainment