Nieuwe docureeks “T1” geeft unieke kijk in het leven van Belgische top-voetbaltrainers

Vanaf 22 november op Play Sports

Een voetbaltrainer is ook maar een mens. Met die gedachte in het achterhoofd neemt televisiepresentator en voetbalcommentator Bart Raes vanaf vrijdag 22 november wekelijks plaats aan tafel met acht gewezen en actieve voetbaltrainers van nationaal topniveau. Het resultaat van die gesprekken is T1, een programma dat een diepe en persoonlijke kijk biedt in het leven langs de zijlijn en de impact daarvan op het privé- en gezinsleven. T1 is vanaf 22 november in zes wekelijkse afleveringen te zien, elke vrijdagavond om 22u45 op Play Sports.

Acht (ex-)coaches, acht verschillende verhalen
Voetbaltrainer op topniveau: een droomjob, of een hondenstiel? Bart Raes onderzocht het samen met acht hoofdtrainers oftewel T1’s van vroeger en nu uit de Belgische voetbalcompetitie. Hein Vanhaezebrouck, Philippe Clement, Yves Vanderhaeghe, Bob Peeters, Jacky Mathijssen, Ariël Jacobs, Georges Leekens en Glen De Boeck geven op die manier een inkijk in de onderbelichte aspecten die komen kijken bij hun job. Want de stiel van voetbaltrainer wordt wel eens onderschat. Een hoofdtrainer of T1 leidt een KMO van ongeveer 60 werknemers en moet bovendien een hecht team smeden van personen van over de hele wereld met een uiteenlopende achtergrond en cultuur. Een T1 is tegelijk CEO, psycholoog, motivator, organisator, video-analist, mediafiguur én boegbeeld van een club. In goede en in slechte tijden.

Story image

T1 is dus geen programma over spel en strategie. Wel over mens en leven. Overwint de passie en toewijding het van de opofferingen op het gezinsleven? Hoe verslavend is de energie van een ploeg in topvorm en de euforie van de overwinning? En weegt dat op tegen een stadion vol boegeroep en kritische nieuwsberichten in nationale media in tijden van crisis? Zorgt een ontslag voor een diep dal, of is het misschien soms gewoon een opluchting? Bart Raes neemt de kijker vanaf 22 november mee om een antwoord te zoeken op die vragen. Het hele seizoen van zes afleveringen lang loopt de kijker mee doorheen de hele levenscyclus van een trainer: van de aanstelling en riante zeges en triomfen over het onvermijdelijke ontslag tot het doorzettingsvermogen en de wederopstanding.

Story image

De eerste van zes aflevering van T1 verschijnt op vrijdag 22 november om 22u45 op Play Sports. Na uitzending is voor Play Sports-abonnees de aflevering ook op te vragen via de TV-theek. Wekelijks een nieuwe aflevering.

Gepubliceerd op 20 november 2019

Bart Raes
bart.raes@woestijnvis.be
0475/80 36 16

Tom Gemoets
tom.gemoets@playsports.be

0476/28 22 81

Entertainment
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV