Nieuwe opnames ‘D5R’ gestart

Gisteren zijn de opnames begonnen van het vervolg van de populaire tienerreeks ‘D5R’.

Na het succes van de eerste vier seizoenen op Ketnet, de boeken en meer dan 100.000 bezoekers voor de langspeelfilm, werkt Warner Bros ITVP België momenteel aan nieuwe opnames voor een vervolg van ‘D5R’, voor een iets ouder publiek dan de Ketnetters.”.  Kyra, Amber, Vincent, Wout en Leyla hebben de middelbare schoolbanken in Vilvoorde verlaten en zijn klaar om verder te studeren. Ze trekken alle vijf naar Gent waar ze elk hun eigen keuzes maken..

Het verhaal

‘D5R’ is een realistische fictiereeks over vijf tieners die elkaar kennen van school, maar daarbuiten ook onafscheidelijk zijn. Hun levens, karakters en verhalen zijn letterlijk uit het leven gegrepen. Nu ze de middelbare school in Vilvoorde hebben afgemaakt, trekken ze met heel de groep naar Gent om er verder te gaan studeren. Het lijkt een droom die uitkomt, maar samenleven en zelfstandig worden blijkt moeilijker dan gedacht.

De cast

De originele cast van D5R blijft integraal op post: Angela Jakaj (Leyla Akbel: 17), Liandra Sadzo (Kyra Dilen: 18), Sander Provost (Wout Fransen: 18), Thijs Antonneau (Vincent Deprez: 18) en Jamie-Lee Six (Amber Vossaert: 18).

‘D5R’ is een reeks geproduceerd door Warner Bros ITVP Belgium in samenwerking met Telenet, MNM, C&A en ondersteund door de Belgische tax-shelter. De serie zal dit najaar beschikbaar zijn op Play van Telenet en later via MNM.

Entertainment
Isabelle Geeraerts woordvoerster Telenet
Hans Van Goethem Woordvoerder aanbod VRT: radio, tv en online
Isabelle Geeraerts woordvoerster Telenet
Hans Van Goethem Woordvoerder aanbod VRT: radio, tv en online
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet