Nieuwe reeks bij Play More: Siren

Donkere fantasyreeks over zeemeerminnen met Vlaamse in hoofdrol

In de fantasy-reeks ‘Siren’, een nieuwe prestigieuze Amerikaanse serie, neemt de Vlaamse actrice Eline Powell de rol van het mysterieuze hoofdpersonage voor haar rekening. Na kleine rollen in ‘King Arthur: Legend of the Sword’ en ‘Game of Thrones’ betekent deze serie, een soort kruising tussen ‘Splash’ en ‘Piranha’, haar grote doorbraak in Hollywood en de rest van de wereld. ‘Siren’ is de nieuwste must see voor alle fans van series met een bovennatuurlijk tintje. De reeks wordt gekenmerkt door een mysterieus en akelig sfeertje.

Het verhaal

Al eeuwenlang doen er in het pittoreske havenstadje Bristol Cove legendes de ronde over het bestaan van zeemeerminnen. De inwoners doen nogal lacherig over deze legendes, maar hun rustige leventje verandert in een ware nachtmerrie als een vreemde, mysterieuze vrouw in de straten van het dorp verschijnt. Ze vertoont vreemd gedrag, kan geen woord Engels en herbergt een beangstigend geheim.

Vlaamse in hoofdrol

Eline Powell, geboren als Eline Pauwels, staat op de rand van haar grote doorbraak in Hollywood. De Britse met Vlaamse roots studeerde aan de Royal Academy of Dramatic Arts, één van de meest prestigieuze toneelscholen in de wereld, en timmerde de afgelopen jaren gestaag aan haar weg naar de asbolute top. Voorlopig was Powell vooral op te merken in kleine rolletjes in ‘Quartet’, ‘Novitiate’ en ‘King Arthur: Legend of the Sword’. Haar meest opgemerkte verschijning maakte ze in twee afleveringen van het wereldwijde HBO-fenomeen ‘Game of Thrones’.

Over Freeform

In de Verenigde Staten wordt de serie uitgezonden op de zender Freeform. Het tv-netwerk Freeform, een subdivisie van de ABC-tak van The Walt Disney Company, bracht eerder al spraakmakende tv-series als ‘Pretty Little Liars’, ‘The Fosters’, ‘The Secret Life of the American Teenager’, ‘Shadowhunters: the Mortal Instruments’ en ‘Switched at Birth’ op het kleine scherm.

Nu te zien op Play More van Telenet.
​Iedere zondag nieuwe aflevering om 3 uur op Play More Series en in de TV-theek.
​Serie telt 10 afleveringen van 60 min.

Entertainment