Nieuwe Vlaamse serie ‘Gent-West’ 1 april in première op Play en Play More

Mechelen – Vanaf 1 april zal de nieuwe Vlaamse serie ‘Gent-West’ te bekijken zijn via Play en Play More van Telenet. Gent-West vertelt het verhaal van Véronique die, na een mislukte aanslag op haar man na jaren van mishandeling in voorhechtenis terechtkomt in de gevangenis van Gent-West. Terwijl de datum van haar proces nadert, komt ze tussen twee vuren te staan: 2 concurrerende bendes beheersen er het leven en trachten zo snel mogelijk Véronique in te lijven.

Het spannende gevangenisdrama ‘Gent-West’ zal zes maanden exclusief te zien zijn bij Play en Play More van Telenet. Vanaf 1 april zijn alle 10 afleveringen meteen beschikbaar. Het gaat om de derde Vlaamse reeks van een zender die Telenet in preview aanbiedt, na Amigo’s en Crimiclowns 3 (MEDIALAAN). Later volgt It’s Showtime (VRT) in hetzelfde model. Via financiering door aankoop van dit zogenaamde preview window wil Telenet de sector zuurstof blijven geven en er voor zorgen dat de tv-kijker kan blijven genieten van films en fictiereeksen van eigen bodem.

Over Gent-West
Gent-West is gebaseerd op de Australische reeks ‘Wentworth’, die ondertussen al aan een vierde succesvol seizoen is begonnen. De Vlaamse versie – geproduceerd voor VIER door het productiehuis Marmalade in coproductie met FremantleMedia Belgium – kreeg een opvallend vrouwelijke topcast: Ruth Becquart, Gilda De Bal, Evelien Bosmans, Charlotte Anne Bongaerts en Joke Devynck zijn maar enkele bekende namen die te zien zijn in de nieuwe reeks.

De serie zal in het voorjaar 2018 te zien zijn op VIER.

Meer informatie over de reeks en beschrijving van de personages is te vinden in het persdossier (klik op de link onder de foto's).

Preview van afleveringen voor journalisten is beschikbaar op aanvraag.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV