Persdossier De Dag

De Dag is een intelligente en zenuwslopende dramareeks. Een twaalfdelige bingewatch-serie over een gijzeling waarin de intense, claustrofobische sfeer en chronische spanning genadeloos aanspoort tot meer.

De Dag is het verhaal van 12 afleveringen die zich afspelen op één enkele dag, van voorbereiding tot ontknoping. Een dag die is opgedeeld in zes delen die elk tweemaal getoond worden: één keer vanuit het standpunt van politie en pers, één keer vanuit het standpunt van de daders, de slachtoffers en hun familieleden. Eén keer van buiten de bank, één keer van binnenuit.

Door deze manier van vertellen – nooit eerder gebruikt in een Vlaamse fictiereeks – ontstaat een buitengewone kijkervaring. Wat een uitgemaakte zaak lijkt in de ene aflevering wordt in de volgende alweer op losse schroeven gezet, wanneer dezelfde gebeurtenissen door een ander paar ogen getoond worden… Wie kijkt, wordt in het verhaal gezogen en verplicht mee na te denken over de rol van elk personage en de ware toedracht van de gebeurtenissen.

De Dag grijpt de kijker naar de keel. Met wat voor wapens de politie de bank omsingelt, heeft geen belang. Wel wat de emotionele impact is op elk van de personages…

Download het volledige persdossier via onderstaande link.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster Telenet, Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV