Play Sports maakt droom van rugbyclub Tiegem Tigers waar

Tiegem Tigers door Dries Mertens verkozen tot winnaar ‘Fanplan‘

De Tiegem Tigers winnen het ‘Fanplan’ en zien dus hun supportersdroom gerealiseerd worden dankzij Play Sports. Zaterdag spelen de rugbykids hun allereerste thuistornooi in Tiegem. De Tigers werden door Dries Mertens geselecteerd uit drie finalisten. Op 18 december wordt hun avontuur uitgezonden op VIER (om 19.55u) en op Play Sports HD1 (om 23.00u) in het programma ‘Samen Straffer’.

Play Sports wil supporters en sporters dichter bij elkaar brengen. Dat gebeurt niet enkel via het scherm, maar ook op en rond het veld. Met het ‘Fanplan’ lanceerde Play Sports een oproep aan alle supporters om een droomidee te bedenken voor hun favoriete sportheld of -club. Uit de 232 inzendingen werden 5 supportersideeën weerhouden, waarop iedereen kon stemmen. Uit de 3 populairste ideeën koos Rode Duivel Dries Mertens de ‘Tiegem Tigers’ als winnaar. Hun supportersdroom wordt de volgende dagen gerealiseerd.

Het ‘Fanplan’ van de Tiegem Tigers

De ‘Tiegem Tigers’ is een rugbyclub voor jongeren uit het West-Vlaamse dorpje Tiegem. De Tigers spelen enkel op verplaatsing, want in Tiegem is er geen geschikte sportaccommodatie. Trainen doen ze op het veld van een boer, een container dient als kleedkamer. De Tigers droomden er van om eens een thuistornooi te kunnen organiseren met tribunes, douches, wc’s, een kantine, en zo veel mogelijk fans. Op zaterdag 12 december maakt Play Sports, samen met VIER, hun droom waar. Dan vindt hun eerste thuistornooi plaats aan 'Den Ouden Koestal', meerstraat 6 in Tiegem. Iedereen die mee wil supporteren, is van harte welkom.

Samen Straffer op VIER en Play Sports

Alles wordt in beeld gebracht en op 18 december uitgezonden in het programma ‘Samen Straffer’ op VIER (om 19.55u) en Play Sports HD1 (om 23.00u na de live-voetbalmatchen) en via herhalingen op Play Sports HD1, HD3 en Playtime. In dit programma presenteert Bartel Van Riet ook de andere finalisten en gaat hij in Napels op bezoek bij Dries Mertens die de winnaar selecteert.

Dries Mertens, Rode Duivel en voetballer bij Napoli: “Als voetballer speel ik elke week voor tienduizenden super enthousiaste fans. Ik kan je verzekeren dat dit heel hartverwarmend is. Het ‘Fanplan’ van de Tiegem Tigers stak er voor mij bovenuit, het charmeerde me onmiddellijk. Daarom wil ik graag de droom van de TIgers gerealiseerd zien worden.”

Jeroen Bronselaer, Sr VP Residential Marketing: ”We gaan helemaal akkoord met Dries. Onze leuze ‘samen straffer’ wordt het best waargemaakt door het fanplan van de Tiegem Tigers. We hebben het gevoel dat dit supportersidee het meest kan betekenen voor de sporters en hun club en de grootste impact kan hebben op hun prestaties en dagelijkse werking. Echt straffe fans die straffe sporters maken.”

Nina Mallants Woordvoerster, Telenet