Play Sports pakt uit met Karl Vannieuwkerke, Gilles De Coster en een nieuwe reeks Belga Sport

Meest uitgebreide sportzender dikt aanbod wedstrijden en topprogramma’s nog verder aan.

Televisiepersoonlijkheden Gilles De Coster en Karl Vannieuwkerke vervoegen dit nieuwe sportseizoen de vertrouwde gezichten op Play Sports, de sportzender van Telenet. De Coster blikt elke vrijdagavond vooruit op het sportweekend. Karl Vannieuwkerke wordt gastheer voor de kijker bij grote wedstrijden in het nationale of internationale sportaanbod van Play Sports. Een nieuwe reeks van Belga Sport verrijkt verder het programma-aanbod. Play Sports biedt het meest uitgebreide sportpakket van het land en staat bekend om échte sportbeleving dankzij een unieke productiekwaliteit, een indrukwekkende verzameling topanalisten, eigen programma’s en een app die de sportliefhebber van eender waar van zijn wedstrijden laat genieten.

Het meest uitgebreide sportpakket, nu nog straffer
Play Sports bestaat nu één jaar en heeft zijn aanbod de voorbije maanden nog verder aangedikt. Zo werden de exclusieve rechten voor de wedstrijden van de Premier League voor meerdere jaren verlengd. De fans kunnen ook opnieuw de Belgische voetbalsterren, zoals De Bruyne, Carrasco, Nainggolan en Hazard, zien schitteren in de Engelse, Spaanse en Italiaanse competities. Daarnaast heeft Play Sports ook de Nederlandse, Franse en Duitse competities in zijn aanbod. Samen met de wedstrijden van de Jupiler Pro League, die over een week opnieuw start, zijn dat zo’n 850 voetbalwedstrijden per jaar.

Daarnaast heeft Play Sports ook de rechten voor de Formule 1 races verlengd, biedt ze met de Superprestige, de UCI Wereldbeker en heel wat losse crossen het meest uitgebreide veldritaanbod van de markt aan, en blijven de wedstrijden van het basket (Belgisch en NBA), hockey, golf, volley, motorcross, formule E en rally verzekerd.

Nieuwe reeks ‘Belga Sport’ en nieuwe schermgezichten
Het nieuwe sportseizoen brengt ook een aantal boeiende extra’s in het programmapakket. Zo liet Play Sports Woestijnvis 8 nieuwe afleveringen van de documentairereeks “Belga Sport” maken. Vanaf dit najaar worden onder meer sportlegendes als Thierry Boutsen in de schijnwerpers gezet.

Karl Vannieuwkerke treedt vanaf dit seizoen als nieuw gezicht aan bij Play Sports en wordt gastheer bij verscheidene grote wedstrijden.

Ik ben een sportliefhebber die het geluk heeft van mijn passie mijn beroep te kunnen maken. Bij Play Sports zal ik de grote sportmomenten en wedstrijden in het nationale en internationale voetbal, wielrennen, veldrijden en waarom ook niet basketbal, volleybal of hockey mee helpen analyseren, begeleiden en becommentariëren. Een hele mooie aanvulling op mijn werk voor Sporza,” aldus Vannieuwkerke.

Vannieuwkerke is niet het enige nieuwe gezicht van Play Sports. Tv-persoonlijkheid Gilles De Coster zal op vrijdagavond in het programma “Kick Off” een vooruitblik geven op het komende sportweekend.

Ik ben al jaren een fervent sportliefhebber en ik kijk er naar uit om nu voor Play Sports te werken. Ik kom terecht in een professioneel team dat er alles aan doet om Play Sports verder uit te bouwen als meest relevante sportzender.”

Straffe beelden en omkadering: alle zenders in HD en de Play Sports app op alle netwerken
Play Sports maakt er een erezaak van om sport op de meest kwalitatieve en aantrekkelijke manier te presenteren. De zender zorgt voor exclusieve beelden dankzij uitzonderlijke camerastandpunten die nergens anders te zien zijn. Play Sports laat ook de beste analisten aan het woord in zijn eigen state-of-the-art studio. Met uitzondering van Play Sports Golf zenden alle kanalen van Play Sports voortaan uit in HD. Met de handige app, die nu vanop zowel via wifi als via mobiele netwerken beschikbaar is, kunnen sportliefhebbers alle matchen van eender waar volgen. Daarnaast zijn de samenvattingen van alle wedstrijden gratis beschikbaar op de app.

Aftrap met de International Champions Cup
Play Sports is dit seizoen beschikbaar aan aangepaste prijzen vanaf 18,4€ per maand (voor kijkers met DTV, internet en telefonie bij Telenet). Het pakt vanaf vanavond al meteen exclusief uit met de International Champions Cup, het internationale toptornooi waar Manchester United en Dortmund de openingsmatch van spelen (meer info op https://samenstraffer.telenet.be/sportbox/kalender/).

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet