Play Sports stelt nieuwe reeks van Belga Sport voor

Belga Sport staat gekend als absolute topdocumentaires over sporters en sportgebeurtenissen die in het collectieve geheugen van de Belg staan gegrift. Tussen 2007 en 2013 produceerde Woestijnvis 50 afleveringen. Play Sports liet Woestijnvis een nieuwe reeks van 8 afleveringen maken, waardoor de reeks na bijna vier jaar terugkeert op het scherm. In november en december 2016 worden de acht afleveringen uitgezonden bij Play Sports. Later zullen ze ook te zien zijn op Canvas.

De nieuwe reeks brengt verhalen over de Rode Duivels op het WK ’98, de Lotto Tour van 1995, Thierry Boutsen, RWDM, Eric Gerets, Jean-Marc Renard, Stéphane Demol en Michel Pollentier.

Belga Sport 2016 werd gemaakt door onder andere Tim Wielandt, Bram Lambert, Niko Lainé, Dirk Van Nijverseel en Thomas Liekens. Regie is in handen van Kristof en Robin Van den Bergh, Jan en Raf Roosens, Koen Warlop en Serge Bellens. Commentaar wordt voorzien door voormalig atletiekverslaggever Carlos De Veene.

Het volledige persdossier  met synopsis van elke aflevering is terug te vinden via onderstaande link.

--

Belga Sport. Elke vrijdag vanaf 4 november tot 30 december rond 22u35 op Play Sports 1 HD of op te vragen in Play Sports. Later ook te zien op Canvas.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster Telenet, Telenet
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet