Nieuwe Vlaams-Nederlandse thrillerreeks 'Grenslanders' met o.a. Koen De Bouw

Vanaf 22 maart beschikbaar op Play en Play More en later op Eén & NPO 3

In de nieuwe bloedstollende thrillerreeks 'Grenslanders' trekt Belgisch gerechtspsychiater Bert Dewulf (Koen De Bouw) zich het lot aan van een mysterieus Afrikaans meisje dat dolend werd aangetroffen in de grensstreek tussen West-, Oost- en Zeeuws-Vlaanderen. Op hetzelfde moment onderzoekt de Nederlandse politie-inspecteur Tara Dessel (Jasmine Sendar) een bloederige schietpartij op een plezierjacht. Al snel blijkt er een verband te zijn tussen beide zaken.

Wanneer Tara en Bert zich samen in de zaak vastbijten, ontdekken ze dat de inwoners van het grensgebied tussen Vlaanderen en Nederland al eeuwenlang op hun eigen manier omgaan met vreemdelingen. De Grenslanders verbergen ook geheimen die het daglicht nooit mogen zien...

De hoofdrollen in de reeks worden vertolkt door Koen De Bouw en de Nederlandse actrice Jasmine Sendar. Verder bestaat de Vlaamse en Nederlandse cast uit Wim Willaert, Herwig Ilegems, Adanna Unigwe, Sebastien Dewaele, Fedja Van Huêt, Monic Hendrickx, Ingrid De Vos, Chris Nietvelt, Anne-Laure Vandeputte, Astrid van Eck en Evelien Van Hamme.

De Vlaming Rik D'hiet ('Flikken', 'Het goddelijke monster' en 'De Ridder') en de Nederlander Erik de Bruyn ('J. Kessels') schreven het scenario. De regie is in handen van Erik de Bruyn en Hendrik Moonen. 'Grenslanders' is een coproductie van Eyeworks Film & TV Drama, Column Film, Eén en Avrotros. De reeks kwam tot stand met de steun van Screen Flanders, VAF/Mediafonds, The Netherlands Film Production Incentive, Scio Productions, de Belgische Tax shelter maatregel en dankzij de bijdrage van het CoBO Fonds.

'Grenslanders' zal vanaf 22 maart volledig beschikbaar zijn op Play en Play More van Telenet en is dit najaar te zien op Eén en NPO 3.

Entertainment