Raad van bestuur van Telenet Group Holding NV draagt Amy Blair en Severina Pascu voor om benoemd te worden als bestuurders op jaarlijkse algemene aandeelhoudersvergadering Telenet

Telenet Group Holding NV maakt bekend dat mevrouw Amy Blair, Senior Vice President en Chief People Officer bij Liberty Global en mevrouw Severina Pascu, Chief Operating Officer van Liberty Global Central Europe en Managing Director van Liberty Global Central Eastern Europe zijn voorgedragen door haar raad van bestuur om te worden benoemd als bestuurders van Telenet Group Holding NV op de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders die plaatsvindt op 25 april. Mevrouw Amy Blair en mevrouw Severina Pascu zullen de huidige bestuurders mevrouw Suzanne Schoettger en mevrouw Dana Strong vervangen, die andere professionele activiteiten zullen uitoefenen.

Amy Blair (51) is Senior Vice President en Chief People Officer bij Liberty Global. Ze vervult hierbij de Global People Function, waarbij ze het beleid uitstippelt voor werkgelegenheid, retentie, compensatie en groei, de organisatiestructuur uittekent en programma’s leidt voor talentontwikkeling, werknermersbetrokkenheid en de naleving van federale, staats- en lokale wetten opvolgt.

Mevr. Blair waakt daarnaast ook over de leiderschapsinitiatieven van Liberty Global om een betere afstemming te garanderen en nog efficiëntere diensten te voorzien. Daarnaast is Mevr. Blair ook Executive Officer voor Liberty Global en zetelt ze in het Executive Leadership Team van de groep.

Severina Pascu (45) is Chief Operating Officer voor Liberty Global Central Europe Group sinds 2017 en is sinds 2015 ook aan de slag als Managing Director van de Liberty Global Central Eastern Europe Group.

Mevr. Pascu begon haar carrière bij Liberty Global in 2008 als Chief Financial Officer van UPC Romania en werd in 2010 CEO van datzelfde bedrijf. Voorheen was ze Manager bij CAIB Romania, een van de belangrijkste investeringsbanken in centraal Europa. Van 2000 tot 2005 was Mevr Pascu lid van het management van het Amerikaanse kabel- en telecombedrijf Metromedia International. In 1996 startte ze haar carrière bij KPMG Romania waarna ze haar functie verderzette in Groot-Brittannië. Ms Pascu studeerde af aan de Academy of Economic Studies van de Roemeense hoofdstad Boekarest.

De Raad van Bestuur en het management van Telenet wil Mevr. Suzanne Schoettger en Mevr. ​ Dana Strong bedanken voor hun waardevolle expertise en toewijding aan het bedrijf in de afgelopen jaren. Telenet wenst hen dan ook het beste bij hun toekomstige professionele activiteiten. Het bedrijf heet Mevr. Blair en Mevr. ​ Pascu ten slotte welkom bij Telenet en wil hen alvast bedanken voor hun engagement.

Financieel