Ralph Lauren blaast op 14 oktober 80 kaarsjes uit en viert dat met documentaire over zijn 50-jarige carrière

Very Ralph is vanaf 19 november te zien bij Play (en dus Play More) van Telenet

Je weet dat je het als designerlabel gemaakt hebt wanneer mensen meteen een iconisch, klassiek stuk in gedachten hebben als ze je naam horen. Voor Chanel zijn dat de tweed jasjes, Burberry is gekend voor de trenchcoats, en Ralph Lauren vat je samen in een polo shirtje. Liefst in neutrale tinten als donkerblauw, wit of beige: het summum van de door-en-door Amerikaanse country club look. Maar het verhaal van Ralph Lifschitz, de jongen die geboren werd als zoon van Joodse immigranten in The Bronx en zichzelf opwerkte tot plaats 102 op de Forbes lijst van rijkste Amerikanen, is kleurrijker dan dat.

Wist je dat Ralph Lauren zijn studie bedrijfskunde nooit afmaakte? Dat hij twee jaar deel uitmaakte van het Amerikaanse leger? Of dat het voor zijn modecarrière allemaal begon met een lijn mannendassen? Self-made man Ralph Lauren’s levensverhaal leest als the American Dream, dus mag het geen verrassing zijn dat zijn collecties precies die fantasie van de Amerikaanse upper-class uitstralen. Ralph Lauren staat voor zijn talrijke fans niet enkel voor een mode-imperium van meer dan zes biljard dollar, maar voor een lifestyle.

Story image

Very Ralph werd gedraaid door Susan Lacy, die eerder al met het bekroonde Jane Fonda in Five Acts en Spielberg intrigerende portretten van iconen uit de Amerikaanse populaire cultuur creëerde. De documentairemaakster volgde Lauren tijdens de aanloop naar zijn 50-jarige jubileumshow die plaatsvond op 7 september. In Very Ralph wordt Ralph natuurlijk zelf  geïnterviewd, maar naast hem en zijn familieleden worden ook andere beroemdheden aan het woord gelaten. Bereid je voor op inspirerende quotes van beroemdheden als Karl Lagerfeld, Naomi Campbell, Anna Wintour, Calvin Klein, Hillary Clinton, Diane Von Furstenberg, Martha Stewart en Jessica Chastain. Kortom: een documentaire om duimen en vingers bij af te likken, en een must-watch voor de mode liefhebber.

Very Ralph is vanaf 19 november te zien bij Play (en dus ook Play More) van Telenet.

Karen Moreaux oona

Entertainment
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV