Resultaten eerste halfjaar 2020

Bijgaande informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten die zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt. Voorwetenschap.

• Versneld succes in KW2 2020 met 9.500 nieuwe breedbandklanten, onze beste prestatie sinds KW4 2015, gesteund door een verbeterde verkoop en een afgenomen verloop.
  • Robuuste financiële prestatie in H1 2020, met een stijging van de nettowinst met 230% door non-cash fluctuaties in de reële waarde van onze derivaten en een groei van 2% van de Adjusted EBITDA op rebased basis.
  • Goede positionering voor de toekomst en de opvang van de impact van COVID-19: bevestiging van onze eind april 2020 herziene vooruitzichten voor 2018-2021 en het boekjaar 2020.

Mechelen, 30 juli 2020 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de "Vennootschap") (Euronext Brussel: TNET) maakt zijn niet-geauditeerde geconsolideerde resultaten voor de zes maanden afgesloten op 30 juni 2020 bekend. De resultaten zijn conform de door de Europese Unie goedgekeurde International Financial Reporting Standards ("EU IFRS").

Cfr persbericht Earnings Release Q2 2020 DUTCH_vFINAL.pdf - 331 KB

Financieel
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,9% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV