Solutions 30 en Telenet slaan de handen in elkaar om de groeiende field services-markt te veroveren

Antwerpen/Brussel, 26 april 2018 - Solutions 30, Europa's grootste aanbieder van oplossingen voor nieuwe technologieën, en Telenet bvba (hierna ‘Telenet’ genoemd) hebben vandaag een voorwaardelijk akkoord bereikt om een joint venture groep die field services aanbiedt in België, op te richten. In de groeiende markt van nieuwe digitale technologieën, zoals het internet der dingen (IoT), worden technische diensten hoe langer hoe crucialer. Door de handen in elkaar te slaan en de installatie- en herstellingsactiviteiten in bedrijven en woningen ('field services') van de twee belangrijkste spelers in dit domein samen te voegen, zal het nieuwe bedrijf in staat zijn om deze groeikansen zo efficiënt mogelijk te grijpen.

Solutions 30 is in België vooral actief via zijn dochtermaatschappij Janssens Field Services. Solutions 30 is een zeer snel groeiend bedrijf, met een cumulatief jaarlijks groeipercentage van 25% in de laatste tien jaar, dat voortdurend probeert zijn positie te versterken door kwalitatief hoogstaande diensten te leveren aan zijn klanten.

Kwaliteit is wat de technici van Telenet elke dag leveren op het terrein. Keer op keer geven klanten de installatie- en thuisherstellingstechnici van Telenet zeer hoge tevredenheidscijfers. Hun knowhow en instelling om de klant altijd op de eerste plaats te zetten, wordt algemeen erkend als een enorme troef.

Tegen die achtergrond willen Solutions 30 en Telenet een bedrijf uitbouwen met zo'n 100 miljoen euro omzet en meer dan 1.000 werknemers en contractanten. Van de 650 mensen die vandaag voor Janssens Field Services werken, zullen er 350 mensen, die zich op het terrein bezighouden met beveiliging, ICT, slimme energie en IoT-activiteiten, overgeplaatst worden naar het nieuwe bedrijf. Ook vanuit Telenet zullen er zo'n 300 werknemers, die zich vandaag bezighouden met de klanten en netwerk-, installatie- en herstellingsdiensten de overstap naar de nieuwe organisatie maken.

Het hoofdkantoor van het nieuwe bedrijf zal gevestigd zijn in Mechelen en zal naar verwachting in de loop van deze zomer volledig operationeel zijn en geconsolideerd worden in de financiële rapportage van Solutions 30. Telenet heeft een aandeel van 30% in de organisatie, Solutions 30 zal de resterende 70% van de aandelen in handen krijgen.

Deze transactie bevestigt de relevantie van de pan-Europese groeistrategie van Solutions 30 in de snelgroeiende markt van de aan digitale technologieën gerelateerde diensten.

Koen Verbergt, CEO van het nieuwe bedrijf: “De gebundelde krachten van Telenet en Solutions 30 stellen ons in staat om de toegenomen complexiteit van smart home, kantoor-, en netwerkdiensten met succes aan te pakken, de uitdagingen van de nieuwe digitale technologieën het hoofd te bieden en dit nieuwe bedrijf uit te bouwen tot een toekomstbestendig groeiplatform voor onze klanten, werknemers en aandeelhouders. Ik kijk ernaar uit om van dit bedrijf een marktleider op het vlak van operationele uitmuntendheid te maken door het vakmanschap van de hooggekwalificeerde werknemers van Telenet te combineren met de passie voor nieuwe technologieën van het veelzijdige personeel van Solutions 30, en economische waarde te creëren voor onze klanten door innovatieve slimme oplossingen en diensten op de markt te brengen.”

Over de SOLUTIONS 30-groep - De SOLUTIONS 30-groep is de toonaangevende aanbieder in Europa van oplossingen voor nieuwe technologieën. Haar opdracht is personen en bedrijven toegang te bieden tot technologische veranderingen die onze dagelijks levens transformeren: in het verleden waren dat computers en internet, nu zijn dat nieuwe digitale technologieën, en in de toekomst zullen dat de technologieën zijn die de wereld nog geconnecteerder zullen maken in real time. Sinds haar oprichting heeft de groep meer dan 10 miljoen servicebezoeken gedaan. Ze maakt daarvoor gebruik van een netwerk van 6.000 technici. SOLUTIONS 30 is momenteel actief in heel Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, België, Luxemburg en Spanje. SOLUTIONS 30 is genoteerd op Euronext Growth (ISIN FR0013188844 - code ALS30) en op het elektronische listingplatform XETRA van de effectenbeurs van Frankfurt (ISIN FR0013188844 - code 30L2). SOLUTIONS 30 maakt deel uit van de volgende indexen: MSCI Europe Small Cap | Tech40 | CAC PME. U vindt meer informatie op www.solutions30.com.