Telenet bevestigt sterke positie op vlak van duurzaamheid in wereldwijde mediasector

Donderdag 7 september 2017 De resultaten van de evaluatie voor 2017 van de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) werden vandaag bekendgemaakt door S&P Dow Jones Indices en RobecoSAM. Telenet is ook voor het zevende opeenvolgende jaar opgenomen in de Dow Jones Sustainability Europe & World Indices. Alleen toonaangevende ondernemingen uit alle sectoren die zich duidelijk onderscheiden van hun peers bij belangrijke duurzaamheidsmetingen, komen in aanmerking voor de DJSI.

Pearson werd dit jaar als sectorleider bekroond, maar Telenet bevestigt zijn sterke positie op het vlak van sociale, economische en milieuprestaties met een bedrijfsscore van 74 en een percentiel rangschikking van 98. Dit jaar zijn Telenet en Solvay de enige Belgische bedrijven opgenomen in deze toonaangevende indexen.

RobecoSAM selecteert bedrijven op basis van zijn Corporate Sustainability Assessment. Tijdens deze evaluatie wordt naar de waardecreatie van een onderneming op lange termijn gepeild aan de hand van vragen over economische, ecologische en sociale praktijken die een belangrijke invloed hebben op de financiële prestaties. Zo worden onder meer het corporate governance-beleid, de milieuprestaties, de normen op het vlak van de toeleveringsketen en het behoud van personeel grondig doorgelicht.

Telenet beloond voor zijn sociale prestaties

Telenet werd erkend tot best-in-class in de domeinen Corporate Citizenship & Philantrophy, Human Capital Development en Responsibility of Content.

Het bedrijf behaalde verder topscores voor zijn prestaties inzake Stakeholder Engagement, Supply Chain Management en Talent Attraction & Retention.

Telenet prijkt niet alleen opnieuw in de Dow Jones Sustainability Indices maar is ook nu weer terug te vinden in de FTSE4Good Index, de Euronext Vigeo Benelux 20 Index en de Eurozone 120 Index.

Telenet blijft zich inzetten voor duurzaamheid: Met plezier!

Bij Telenet blijft duurzaamheid integraal deel uitmaken van de langetermijnstrategie en de bedrijfsvisie, vooral in tijden van verandering. Na de acquisitie van BASE Company in de lente van 2016, nam Telenet de gelegenheid te baat om zijn duurzaamheidsstrategie grondig te herbekijken.

In zijn jongste Duurzaamheidsverslag presenteert Telenet zijn geactualiseerd engagement voor 2017-2020 dat rond vier pijlers is opgebouwd:

· Amazing Customer Experience: ons engagement tegenover onze klanten

· Een goede werkplek: ons engagement tegenover onze werknemers

· Digitale samenleving: ons engagement tegenover de maatschappij en de lokale gemeenschappen

· Verantwoordelijke bedrijfsvoering: ons engagement voor een eerlijke, open en transparante dialoog met alle stakeholders.

Bij elke pijler horen een reeks meetbare doelstellingen. Een duidelijk voorbeeld hiervan is het engagement van Telenet om 25.000 jonge mensen tegen 2020 versneld het digitale tijdperk in te loodsen.

Het Duurzaamheidsverslag blikt ook terug op de verwezenlijkingen van de onderneming in verslagjaar 2016. Hoogtepunten waren de 2.145 uren gemeenschapsdienst door Telenet-medewerkers, de toegenomen genderdiversiteit binnen het Senior Leadership Team en de Raad van Bestuur, de lancering van ons eerste all-in WIGO-pakket, en een vermindering van 329 ton afval dankzij de recyclage en het hergebruik van decoders en modems.

John Porter, CEO van Telenet, verklaart: “We zijn er trots op dat ons engagement en onze investeringen in verantwoorde handelspraktijken en duurzaamheid voor het zevende opeenvolgende jaar worden erkend met de opname van Telenet in de Dow Jones Sustainability World & Europe Indices. In de toekomst willen we verder blijven bouwen aan de positieve sociale ontwikkeling van mensen en activiteiten.”