Telenet Business en NVISO samen in zee rond cybersecurity

Brussel, Maandag 4 mei 2020 - Telenet Business en beveiligingsbedrijf NVISO sluiten een strategisch partnership rond cybersecurity. Terwijl Telenet Business zich hoofdzakelijk richt op preventie rond cybersecurity, is het Brusselse NVISO Belgisch koploper in het oplossen van hackings en cyberaanvallen. De twee bedrijven bundelen de krachten en bieden voortaan een volledig geïntegreerde cybersecuritydienst aan voor bedrijven in verscheidene sectoren.

Cybercriminaliteit is volgens bedrijven de vijfde grootste globale bedreiging, bleek onlangs uit het jaarlijkse Global Risk Report van het Wereld Economisch Forum (WEF). Steeds meer bedrijven wapenen zich dan ook tegen de oprukkende cybercriminaliteit. Niet alleen preventief, maar ook op vlak van detectie en reactie op cyberaanvallen.

Expertise bundelen

Telenet Business biedt al meer dan 10 jaar cybersecuritydiensten aan honderden klanten. Het helpt bedrijven met een betere beveiliging en een goed beheer van het netwerk cyberaanvallen te voorkomen. NVISO is een Belgische cybersecurityspeler met een specifieke focus op Incident Response, waarbij ze bedrijven onder meer bijstaan wanneer cybercriminelen een bedrijfsnetwerk bestoken met aanvallen of als ze het bedrijf al gehackt hebben. NVISO behoort in dit segment tot de top van België. Een aantal van zijn experts geeft onder meer les aan het toonaangevende Amerikaanse SANS Institute. Samen gaan Telenet Business en NVISO een volledig nieuwe geïntegreerde dienst aan ondernemingen in verscheidene sectoren aanbieden: van preventie en detectie van cybercriminaliteit tot reactie op cyberaanvallen en het herstel van data.

"We zijn blij dat we dit strategisch partnership met NVISO, koploper op het vlak van cybersecurity in ons land, kunnen sluiten. Onze diensten zijn complementair. Telenet Business heeft ruim tien jaar ervaring in cyberbeveiligingsoplossingen op het vlak van preventie. NVISO focust zich vooral op de reactieve laag van cybersecurity. Beide sterktes verbinden we vandaag in één dienst terwijl beide bedrijven volledig onafhankelijk blijven. Bedrijven vinden zo voortaan de meest complete cyberbeveiligingsdienst bij ons.” Martine Tempels, Telenet Business

“Telenet Business en NVISO zijn ‘een natural fit’. Wij zijn vooral actief in de typische sectoren als finance, overheid en high tech en winnen hier vooral klanten door onze uitstekende reputatie. We hebben echter geen grote sales-afdeling, Telenet daarentegen heeft een breed klantenbestand in verschillende sectoren en kent ook zijn weg tussen de grotere KMO’s. Klanten waarvoor we met Telenet Business samenwerken krijgen zo ook meteen toegang tot onze 24/7 hotline voor dringende cyberincidenten. Kortom, deze samenwerking tussen NVISO en Telenet Business zorgt ervoor dat het cybersecurity-aanbod voor bedrijven in ons land concurrentieel en op het vlak van expertise nog sterker wordt.”
Erik Van Buggenhout, mede-oprichter NVISO

Over Telenet Business

Telenet Business, de B-to-B divisie van Telenet is er voor alle bedrijven, overheden en organisaties in België, van klein tot groot. De basisdiensten bestaan uit professionele oplossingen voor internet, digitale tv en mobiele & vaste telefonie. Verder biedt Telenet Business ook IT-oplossingen aan zoals hosting, cloud computing, data- en netwerksecurity, geïntegreerde LAN/Wifi, UC&C, camerabewaking en toegangscontrole van gebouwen.

Over NVISO

NVISO is een dienstenfirma gevestigd in het Brusselse met als specifieke focus dienstverlening in cyber, informatie en IT beveiliging. Het bedrijf is in januari 2013 opgericht door 5 vennoten die al meerdere jaren ervaring hadden in zowel cyber, informatie en IT beveiliging als dienstverlening. Ondertussen is NVISO uitgegroeid tot een Europese speler met meer dan 85 mensen in dienst verspreid over 2 landen en 3 locaties.