Telenet Business lanceert FreePhone Business

Nieuwe telefoniedienst biedt KMO's een alternatief voor telefooncentrales

Telenet Business lanceert vandaag FreePhone Business, een nieuwe telefoniedienst met een virtuele telefooncentrale voor kleine en middelgrote bedrijven, gebaseerd op VoIP technologie. De B2B-afdeling van Telenet speelt hiermee optimaal in op de behoeften van KMO's en biedt een alternatief voor de klassieke telefooncentrales.

Om voluit te ondernemen hebben bedrijven vandaag een digitale telefonieoplossing van topkwaliteit nodig. KMO's hebben een grote behoefte aan functionaliteiten zoals een keuzemenu, oproepen doorschakelen, wachtmuziek, . Deze toepassingen waren tot nu toe enkel mogelijk via een vaak stevige investering in een fysieke telefooncentrale. Met FreePhone Business biedt Telenet een perfect alternatief voor KMO's die deze investering niet wensen te maken. Het nieuwe telefonieproduct stelt hen via een virtuele telefooncentrale in staat te genieten van alle voordelen die hun efficiëntie en bereikbaarheid verhogen. FreePhone Business is te verkrijgen in combinatie met Business Fibernet. Zo garandeert Telenet zijn zakelijke klanten een optimale kwaliteit voor het telefoonverkeer.

Martine Tempels, sr Vice President Telenet Business: "FreePhone Business is alles wat een telefooncentrale kan, maar dan makkelijker te beheren én voordeliger. Het is een toekomstgerichte oplossing die de bereikbaarheid en productiviteit verhoogt. Gezien de klant eenvoudig gebruikers kan toevoegen, groeit FreePhone Business op maat mee met de onderneming."

Alles wat een centrale kan

FreePhone Business bevat alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale: doorschakelen, verschillende oproepen tegelijk beantwoorden, wachtmuziek instellen of cascades inzetten zodat de oproep bij afwezigheid automatisch naar een collega gaat. Elke medewerker kan een eigen vast nummer krijgen, en tegelijk is het bedrijf bereikbaar via 1 algemeen telefoonnummer dat bekend gemaakt wordt naar klanten toe.

Makkelijk zelf te beheren

Alle instellingen kunnen door de klant zelf beheerd worden via een gebruiksvriendelijk beheersportaal. Een andere grote troef is de mogelijkheid om het vaste lijnnummer via een app (beschikbaar voor iOS en Android) te koppelen aan de smartphone. Dit laat toe om flexibel te werken en ook buiten kantoor de professionele identiteit te blijven bewaren.

Voor een vaste kost per maand

Met dit nieuwe telefonieproduct krijgt de klant een "all-in" oplossing waarmee hij voor €20 per gebruiker per maand, 24/7 onbeperkt belt naar Belgische vaste nummers en 2.000 minuten naar mobiele nummers (België & Europa).

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet