Telenet doorbreekt de klassieke telecombarrières en lanceert het eerste all-in aanbod

• Telenet speelt in op veranderend klantengedrag en maakt komaf met de klassieke barrières tussen vast en mobiel
  • Lancering van het eerste echte all-in aanbod voor gezinnen en bedrijven
  • Onbeperkt nationaal bellen voor gans het gezin of bedrijf, én een ruime te verdelen ‘pot’ mobiele data
  • Niet alleen inhoudelijke verbetering: 1 op 2 Whop & Whoppa klanten kan besparen op zijn telecomfactuur
  • Eerste stap in de commerciële integratie tussen Telenet en BASE: ook verkrijgbaar in BASE-verkooppunten

Mechelen - Telenet lanceert op 20 juni WIGO, de eerste Belgische ‘all-in’ telecomformule voor gezinnen en bedrijven. Telenet speelt hiermee in op het veranderende gedrag van zijn klanten. Die zijn altijd en overal geconnecteerd en maken hierbij steeds minder onderscheid tussen vast of mobiel. Met WIGO bellen alle gezinsleden of werknemers nationaal onbeperkt, zowel vast als mobiel. Ze kijken televisie op alle schermen. Ze surfen via het strafste vaste netwerk van Vlaanderen, en krijgen één ruime ‘pot’ mobiele data om op maat te verdelen in hun gezin of bedrijf.

WIGO beantwoordt het aan het veranderend consumentengedrag

Het telecomgedrag van consumenten is de laatste jaren fel geëvolueerd. Het dataverbruik verdubbelt elke 18 maanden. De grenzen tussen vast en mobiel internet vervagen steeds meer. Klanten communiceren voortdurend met elkaar en bekijken massaal video zonder daarbij onderscheid te maken tussen de achterliggende technologie of toestel. Om hierop in te spelen, lanceert Telenet WIGO: de eerste volwaardige all-in voor het gezin of bedrijf.

“We merken dat steeds meer klanten en bedrijven echt niet wakker liggen van welke technologie hen verbindt. De klant wil vooruit en het is aan ons om dat te faciliteren, op de meest eenvoudige manier. Met KING & KONG, Whop & Whoppa en FLUO vereenvoudigden we al eerder ons aanbod, zodat de klant simpel kan kiezen welk product het best bij hem past. Met WIGO maken we het nog eenvoudiger: we maken komaf met de barrière tussen vast en mobiel, zowel in gebruik als op de aanrekening of factuur. Want met WIGO kan het hele gezin of iedereen in de zaak ongelimiteerd bellen in België, tv kijken op alle schermen, surfen op het strafste internet van Vlaanderen en gebruik maken van een volle ‘pot’ mobiele data voor één vaste prijs. Klanten hoeven zich nog maar één vraag te stellen: ‘hoeveel data gebruik ik in mijn gezin of mijn zaak?’”, legt sr Vice-President Residential Marketing Jeroen Bronselaer uit.

Data verdelen, op maat van je gezin of bedrijf

Onderzoek[1] wijst uit dat datagebruik sterk kan schommelen tussen klanten en leeftijdscategorieën. Grote gezinnen gebruiken ook data meer dan kleine gezinnen. Het dataverbruik verdubbelt elke 18 maanden. Het gemiddelde mobiele dataverbruik van een Telenet-klant bedraagt momenteel al meer dan 700MB per maand en zit in stijgende lijn. Tieners verbruiken tot 3 keer meer mobiele data dan hun ouders en als klanten de gelegenheid krijgen om te surfen zonder beperkingen ziet het bedrijf een toename met gemiddeld 80%.

Daarom kan de klant WIGO kiezen op zijn maat: WIGO is beschikbaar met 3 verschillende mobiele ‘data-potten’. Deze kunnen verdeeld worden in functie van de noden van de gezinsleden of werknemers. Een online tool zal beschikbaar zijn om klanten te helpen kiezen welke WIGO het best bij hen past.

Gezinnen kunnen kiezen tussen WIGO met:

• 10 GB mobiele data, onbeperkt internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot vijf simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 140 euro/maand
  • 5 GB mobiele data, onbeperkt internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot vijf simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 120 euro/maand
  • 2 GB mobiele data, 200 GB internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot twee simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 100 euro/maand

Bedrijven kunnen kiezen tussen WIGO Business met:

• 15 GB mobiele data, onbeperkt internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot vijf simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 155,5 euro/maand[2]
  • 10 GB mobiele data, onbeperkt internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot vijf simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 135,5 euro/maand
  • 4 GB mobiele data, 3TB internet, onbeperkte vaste en mobiele telefoon in België, tot twee simkaarten voor mobiele apparaten, digitale televisie: 100 euro/maand

WIGO Business is inclusief eigen business helpdesk, supersnel herstel, security pack en eigen .be domeinnaam.

1 op 2 Whop & Whoppa klanten kunnen besparen op hun telecom-uitgaven dankzij WIGO

Met zijn ruime mobiele datapotten en onbeperkt bellen voor alle gezinsleden biedt WIGO niet alleen een inhoudelijk voordeel. Vaak hebben gezinnen diverse abonnementen bij verschillende providers voor hun vaste en mobiele diensten. Door te kiezen voor één all-in telecomformule, kunnen veel klanten of bedrijven besparen op hun telecomuitgaven. Een onafhankelijk GfK onderzoek bij meer dan 1900 Vlamingen[3], toont aan dat 51% van de Whop of Whoppa-klanten minder kan betalen op hun totale telecomfactuur door te kiezen voor WIGO. Meer dan 72.000 gezinnen die nu al hun vaste en mobiele telecomproducten bij Telenet afnemen, zullen de komende dagen proactief een besparingsvoorstel in de bus krijgen.

Eerste stap in de commerciële integratie tussen Telenet en BASE

WIGO is een eerste duidelijke stap in de integratie van Telenet en BASE, waarbij de strafste productervaring en klantenservice centraal staan. Telenet en BASE brengen WIGO samen naar de markt. Niet alleen zullen zowel Telenet als BASE-klanten een persoonlijk aanbod krijgen op basis van hun huidige diensten, WIGO zal vanaf 20 juni ook in BASE-winkels in Vlaanderen en Brussel verkrijgbaar zijn.

Alle info over WIGO en WIGO Business is te vinden op telenet.be/wigo

[1] Onafhankelijk onderzoek bij Telenet-klanten, uitgevoerd door Ipsos, 2016

[2] Telenet Business prijzen excl. BTW, inclusief Telenet Business services

[3] Onafhankelijk onderzoek bij 1994 Vlamingen naar hun totale telecom factuur, uitgevoerd door GfK, 2015. Enkel uitgaven die ook in WIGO opgenomen zijn, zijn in de vergelijking opgenomen.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet