Telenet informeert zijn klanten over prijsaanpassing

Telenet past op 19 februari 2017 de tarieven van een aantal diensten aan. Zo gaan onder andere de prijzen voor Whop en Whoppa 1,99% omhoog. Andere producten blijven ongewijzigd, zoals WIGO en de entertainmentpakketten Play, Play More en Play Sports. Telenet blijft investeren in zijn netwerk, producten en diensten om zijn klanten de beste digitale ervaring te blijven bieden, nu en in de toekomst. Het bedrijf brengt al zijn klanten persoonlijk op de hoogte van de aanpassing.

De vraag naar snellere verbindingen, meer keuzemogelijkheden, meer mobiel internet en meer capaciteit blijft toenemen. In een huishouden wordt steeds vaker met meerdere toestellen tegelijkertijd gesurft, binnen- en buitenshuis. Er wordt verwacht dat er tegen 2020 acht keer meer mobiele data verbruikt zal worden. Om tegemoet te komen aan de verwachtingen van consumenten en bedrijven en om de beste kwaliteit te blijven garanderen, is het noodzakelijk om voortdurend te investeren in het netwerk, producten en dienstverlening. Zo verhoogde Telenet het afgelopen jaar onder andere de internetsnelheden en verbeterde het zijn televisieproduct. De Grote Netwerf maakte al bijna 900.000 huizen klaar voor toekomstige snelheden tot 1Gbps. En met De Helemaal mee Tournee kregen al meer dan 250.000 klanten een gratis check van hun binnenhuisinstallatie en werd ervoor gezorgd dat ze het meeste uit hun producten en diensten halen. Telenet neemt het grootste deel van de investeringen voor eigen rekening. Om te blijven innoveren en de digitale economie te ondersteunen, herziet Telenet de prijzen van een aantal diensten, waarbij de inflatie als leidraad werd genomen. Waar mogelijk kijkt het bedrijf ook steeds naar besparingen of voordelen, zoals met het recent gelanceerde WIGO.

Concreet:

• Whop en Whoppa stijgen met respectievelijk €1,35 en €1,55 per maand.
  • Voor zakenklanten stijgen Fluo en Fluo Home met €1,50 zonder BTW per maand.
  • Apart aangeboden internetproducten stijgen met maximum 1,29% per maand.
  • Een overzicht van prijswijzigingen op overige producten is terug te vinden op telenet.be/nieuweprijzen

Volgende tarieven blijven ongewijzigd:

• Alle WIGO-formules
  • Abonnementsprijs voor mobiele telefonie, zoals King en Kong Supersize
  • De entertainmentpakketten Play, Play More en Play Sports
  • De Play Sports Dagpas
  • Installatie & activatiekosten
  • Het abonnement voor vaste telefonie Freephone Europe
  • Vaste telefonie opties
  • Toepassing van het sociaal tarief

Telenet hecht veel belang aan een persoonlijke en transparante communicatie naar zijn klanten. Elke klant wordt vanaf vandaag persoonlijk geïnformeerd per brief of e-mail. Op de gepersonaliseerde webpagina www.telenet.be/prijsaanpassing kunnen klanten via een detailberekening nagaan wat de prijsaanpassing precies voor hen betekent.

Isabelle Geeraerts woordvoerder, Telenet