Telenet introduceert allereerste zender in België met alleen maar vrouwensport

W-Sport brengt vrouwelijke topsport live in Belgische huiskamers

Sportfans kunnen vanaf 23 september hun hart ophalen op de gloednieuwe internationale zender W-Sport. Het is de allereerste zender in ons land die enkel vrouwensport uitzendt. Staan onder andere op het programma: live verslaggeving van onder meer de vrouwelijke Premier League en vier andere Europese voetbalcompetities, basketbal, triatlon, paardrijden en boksen. Alle Telenet TV-klanten kunnen gratis afstemmen op de zender.

Het EK van de Red Flames, de zeges van Lotte Kopecky, de successen van de Belgian Cats: de vrouwensport gooit dit jaar hoge ogen in ons land. Jong en oud smult van de mooie prestaties van onze Belgische sportvrouwen, want de liveverslaggeving en talkshows haalden dit jaar nooit hogere kijkcijfers. En nu is er nog meer goed nieuws: Telenet neemt de internationale zender W-Sport op in zijn aanbod, meteen de allereerste zender in ons land die enkel vrouwensport uitzendt.

“Met de integratie van W-Sport in ons aanbod, zetten we vrouwensport weer wat meer in de kijker en spelen we in op de stijgende populariteit ervan in ons land. Het past in de filosofie van Telenet om meer meisjes en vrouwen aan te moedigen om te sporten. Zo organiseerden we de Soccer Sisters Cup, het eerste straatvoetbaltoernooi in Vlaanderen voor meisjes, en was er de voorbije jaren de online fictiereeks PANNA van SBS.” - Stefaan Kestens, verantwoordelijk voor Play Sports.

1.000 uur per jaar live verslag

Het aanbod van W-Sport is uitgebreid en divers. Er is veel aandacht voor voetbal, met onder andere de Premier League voor vrouwen en de Italiaanse, Duitse en Nederlandse vrouwencompetities. Daarnaast heeft de zender de rechten van het PAC12 basketbaltornooi, de Superleague triatlon, de Global Champions Tour in het paardrijden en de IBA Wereldkampioenschappen boksen. Naast alle liveverslaggeving, staan er ook documentaires en shows rond vrouwensport op het programma, onder andere over Simone Biles, Venus Williams en Naomi Osaka.

Kelly Butler, CEO W-Sport: “Het zijn boeiende tijden in de evolutie van de professionele vrouwensport. We zijn verheugd om Telenet-televisieklanten de strafste competities en evenementen uit heel Europa te bieden. W-Sport wil het beste van de atleten en teams laten zien, die rolmodellen zijn voor de komende generaties."

Plug & Play

Alle Telenet TV-klanten zullen gratis op W-Sport kunnen afstemmen via kanaal 219 in Vlaanderen en kanaal 624 in Brussel en Wallonië. Telenet zorgt voor een ‘plug & play’ van W-Sport. Dat betekent dat de originele Engelstalige commentaar behouden blijft. Op termijn (in de loop van 2023) zou W-Sport ook gedeeltelijke ​ Nederlandstalige ondertiteling voorzien, en mogelijk ook Belgische competities aan hun aanbod toevoegen.