Telenet introduceert nieuwe decoder met stembediening, Netflix- en YouTube-integratie

Telenet start vandaag met de graduele uitrol van zijn nieuwste type decoder. Grootste vernieuwingen zijn de afstandsbediening met stembediening, opnames die bewaard worden in de cloud, en integratie van Netflix en YouTube.

De Telenet TV-box werd de afgelopen maanden in testfase al bij zo’n 20.000 klanten geïnstalleerd. Vanaf vandaag wordt hij gradueel verder uitgerold. De TV-box heeft een volledig vernieuwde look & feel, en bevat verschillende innovaties.

Zo is de afstandsbediening uitgerust met stembediening en kan je deze gebruiken als microfoon om je decoder te besturen. Je drukt eenvoudig de spraaktoets in geeft een commando of zoekterm zoals ‘VIER’, of ‘Brad Pitt’. De TV-box zal de resultaten weergeven of naar de betreffende zender zappen. Omdat de afstandsbediening op een andere technische manier communiceert met de decoder (via radiofrequentie in plaats van infrarood), kan je de box voor het eerst ook opbergen in de kast.
Opnames worden niet meer bewaard op een ingebouwde harde schijf, maar ‘in de cloud’. Dit betekent dat ze niet langer verloren gaan wanneer een klant een nieuwe decoder nodig heeft.  En door integratie van apps, kan Netflix of Youtube kijken eenvoudig via de box, zonder benodigdheden als Apple TV of Chromecast.  De box ondersteunt bovendien 4K en HDR

Bij de TV-box hoort een nieuwe applicatie en website: de Telenet TV-app en www.telenettv.be. Door de ingebouwde mogelijkheid om te ‘casten’ kan alle content van de app eenvoudig naar een tweede televisiescherm gestuurd worden. Een tweede decoder wordt hierdoor steeds minder noodzakelijk: zowel live kijken als alle opnames zien, kan makkelijk op een tweede grote scherm via casting vanuit de app of website.

Naast deze nieuwe box zal ook de huidige decoder, met de bijhorende Yelo Play app en website, blijven bestaan. Beide decoders draaien immers op een verschillend besturingssysteem. Dit betekent ook dat het niet mogelijk is om in één huishouden, een mix van de twee types te hebben. Telenet zal in beide systemen parallel blijven investeren. Ook klanten met de huidige decoder zullen dus nog regelmatig updates krijgen voor hun product.

Nieuws Entertainment