Telenet lanceert eigen anti-DDoS-oplossing
Vrijdag 26 februari 2016 — Mechelen - Om zijn businessklanten optimaal tegen DDOS-aanvallen te beschermen, lanceerde Telenet op 22 februari zijn eigen anti-DDoS-oplossing. Daarbij worden de aanvallen tegengehouden op het netwerk van Telenet, nog vóór ze de klant kunnen bereiken. Zo komt de bandbreedte van de klant nooit in gevaar.
Continue analyse van het netwerkverkeer
Er worden dagelijks bedrijven bestookt via DDoS (Distributed Denial of Service) -aanvallen. Deze aanvallen zorgen ervoor dat de internet infrastructuur- zoals websites of mailservers- niet meer beschikbaar zijn. Klanten met Corporate Fibernet of iFiber kunnen vanaf nu voor de anti-DDoS-dienst kiezen. Hun netwerkverkeer wordt dan continu geanalyseerd door een anti-DDoS-managementsysteem, dat de typische volumetrische DDoS-aanvallen zal detecteren.
Aanval vermijden
In het geval van een aanval, wordt al het netwerkverkeer van de klant omgeleid naar een “scrubbinginfrastructuur”. Die zal de DDoS-aanval eruit filteren en alleen het goede netwerkverkeer naar de klant doorsturen. Dat proces verloopt volledig automatisch en zonder dat de klant er iets van merkt. De aanval bereikt het netwerk van de klant niet, waardoor zijn bandbreedte dus ook nooit in gevaar komt.
Op het Telenet-netwerk, het netwerk van de klant, of in de cloud
Naast anti-DDOS op zijn netwerk, biedt Telenet ook onsite of cloud anti-DDoS-oplossingen aan. Met de onsite oplossing wordt een toestel op het netwerk van de klant geïnstalleerd, die DDoS-aanvallen detecteert en afslaat. De cloudoplossing filtert het netwerkverkeer van de klant op het internet via een wereldwijd netwerk van scrubbing centers, zodat het goede van het slechte verkeer wordt gescheiden.
Meer weten?
De DDOS oplossing wordt op maat van de klant opgemaakt: telenet.be/antiddos