Telenet lanceert eigen anti-DDoS-oplossing

Mechelen - Om zijn businessklanten optimaal tegen DDOS-aanvallen te beschermen, lanceerde Telenet op 22 februari zijn eigen anti-DDoS-oplossing. Daarbij worden de aanvallen tegengehouden op het netwerk van Telenet, nog vóór ze de klant kunnen bereiken. Zo komt de bandbreedte van de klant nooit in gevaar.

Continue analyse van het netwerkverkeer

Er worden dagelijks bedrijven bestookt via DDoS (Distributed Denial of Service) -aanvallen. Deze aanvallen zorgen ervoor dat de internet infrastructuur- zoals websites of mailservers- niet meer beschikbaar zijn. Klanten met Corporate Fibernet of iFiber kunnen vanaf nu voor de anti-DDoS-dienst kiezen. Hun netwerkverkeer wordt dan continu geanalyseerd door een anti-DDoS-managementsysteem, dat de typische volumetrische DDoS-aanvallen zal detecteren.

Aanval vermijden

In het geval van een aanval, wordt al het netwerkverkeer van de klant omgeleid naar een “scrubbinginfrastructuur”. Die zal de DDoS-aanval eruit filteren en alleen het goede netwerkverkeer naar de klant doorsturen. Dat proces verloopt volledig automatisch en zonder dat de klant er iets van merkt. De aanval bereikt het netwerk van de klant niet, waardoor zijn bandbreedte dus ook nooit in gevaar komt.

Op het Telenet-netwerk, het netwerk van de klant, of in de cloud

Naast anti-DDOS op zijn netwerk, biedt Telenet ook onsite of cloud anti-DDoS-oplossingen aan. Met de onsite oplossing wordt een toestel op het netwerk van de klant geïnstalleerd, die DDoS-aanvallen detecteert en afslaat. De cloudoplossing filtert het netwerkverkeer van de klant op het internet via een wereldwijd netwerk van scrubbing centers, zodat het goede van het slechte verkeer wordt gescheiden.

Meer weten?

De DDOS oplossing wordt op maat van de klant opgemaakt: telenet.be/antiddos

Isabelle Geeraerts Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV