Telenet lanceert Play Sports voor iedereen

Vandaag lanceert Telenet de streamingsdienst ‘Play Sports GO!’. Ook wie geen digitale televisie van Telenet heeft, kan vanaf dan genieten van het Play Sports aanbod. Met een maandabonnement, dag- of weekendpas zijn alle matchen van het Belgisch voetbal, buitenlandse competities en andere sporten zoals veldrijden, tennis, Formule 1, hockey, volleybal en basketbal beschikbaar via app, website, Chromecast of Airplay.

Het breedste sportaanbod toegankelijk voor iedereen

In mei vorig jaar verwierf Telenet bij de verloting van de Jupiler Pro League voetbalrechten 2017 – 2020 exclusief het lot voor de live uitzendrechten voor online distributie. Het was de eerste keer dat deze rechten apart werden verloot in de tenderprocedure. Telenet bundelde deze rechten samen met andere competities uit zijn aanbod tot een nieuwe streamingdienst. Hierdoor kan iedereen, ook zonder digitaal televisieabonnement bij Telenet, een dag-, weekend- of maandabonnement nemen voor het sportaanbod van Telenet.

Op Play Sports GO! zullen alle competities van Play Sports beschikbaar zijn behalve de kanalen en wedstrijden van Eleven Sports. Dit betekent dat naast de Jupiler Pro League ook de Europa League, Bundesliga, Premier League en Eredivisie te zien zijn. Dit voetbalaanbod wordt aangevuld met veldrijden, hockey, auto- en motorsport, golf, basketbal en volleybal. Daarnaast kunnen gebruikers ook afstemmen op verschillende sportdocumentaires en omkaderingsprogramma’s zoals ‘Belga Sport’ en ‘Sports Late Night’. Alle wedstrijden en programma’s kunnen tot zeven dagen terug bekeken worden.

“We zijn blij dat we ons aanbod beschikbaar kunnen stellen aan iedereen, ongeacht of ze televisieklant zijn bij Telenet. We hebben er bewust voor gekozen om in deze nieuwe streamingdienst onze Play Sports strategie door te trekken en het aanbod breder te maken dan alleen voetbal. Play Sports staat zo op elk platform garant voor een totale sportbeleving met sterke omkadering. Play Sports GO! is complementair met ons bestaand Play Sports aanbod en richt zich op sportfans die momenteel klant zijn bij andere telecomoperatoren en niet konden genieten van ons straffe aanbod. Ook zij kunnen vanaf nu genieten van het breedste sportaanbod én heel wat sporten exclusief bij ons te zien zijn zoals onder andere Premier League, Formule 1 en enkele veldritten. Klanten kunnen naar behoefte kiezen uit een maandabonnement, dag- of weekendpas. Het gaat om een nieuw product in de markt en dus houden we zeker de eerste maanden nauwgezet de vinger aan de pols”, aldus Manu Leroy, Director Play Sports.

Complementaire doelgroep

Play Sports abonnees hebben  toegang tot alle mogelijkheden van Play Sports GO! via de reguliere Play Sports app (beschikbaar op alle netwerken) of via hun decoder. Zij beschikken bovendien ook over de kanalen van ‘Eleven Sports’. De nieuwe streamingsdienst vervangt dus niet het Play Sports-pakket.

Praktische informatie

De streamingdienst is beschikbaar via diezelfde reguliere Play Sports app (Android en iOs) en via de Play Sports website www.playsports.be in België. Klanten zonder digitale televisie van Telenet kunnen daar een aparte login creëren. Via Chromecast of Airplay kan alles op het grote scherm afgespeeld worden. De streamingdienst is in eerste instantie enkel beschikbaar in het Nederlands. Telenet bekijkt de opties om in de toekomst ook Franstalig België te kunnen bedienen.

Een dagpas (24u) voor Play Sports GO! kost €9,95, een weekendpas (60u) €11,95, en een maandabonnement €29,40. Wie voor een maandabonnement kiest, krijgt een proefperiode van 48 uur waarin het abonnement nog gratis opgezegd kan worden. De klant betaalt via kredietkaart of bankkaart. Alle info op telenet.be/playsports

Nieuws Entertainment
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet