Telenet lanceert Wifi Business: de ideale wifi oplossing voor zaakvoerder én zijn klanten

Horecazaken, praktijken met een wachtzaal zoals bij dokters of bandencentrales, kantooromgevingen die regelmatig klanten ontvangen: allemaal kunnen ze voortaan op een veilige en eenvoudige manier hun bezoekers wifi aanbieden. Telenet lanceert hiervoor ‘Wifi Business’, waarbij een specifiek, veilig wifi-signaal wordt voorzien voor de klanten en bezoekers van de betreffende zaak.

Uit een bevraging[1] bleek dat 70% van bezoekers van horecazaken, voorkeur geeft aan een etablissement mét goede wifi. Snel en eenvoudig kunnen connecteren op café of restaurant, maar ook in de wachtzaal bij de tandarts, bij de kapper of tijdens de jaarlijkse bandenwissel wordt almaar meer gezien als een evidentie. Tot 40% van de eigenaars geeft dan ook aan dat wifi aanbieden in de top 3 van hun prioriteiten staat.  Telenet wil daarop inspelen door zijn zakelijke klanten een wifi-product aan te bieden dat op maat is van hun eigen activiteiten, maar waar ook de bezoekers van de betreffende zaak vlot en veilig op kunnen aanmelden.  De Wifi Business oplossing werd samen met klanten ontwikkeld.

Gescheiden signaal
 Met ‘Wifi Business’ kan een zaak tot ongeveer vijftig klanten tegelijkertijd gratis, veilig en eenvoudig wifi aanbieden. De modem zendt twee signalen uit: één voor de eigenaar en zijn werknemers, en een tweede voor zijn bezoekers of klanten. Doordat de zaakvoerders en zijn klanten aanmelden met verschillende logingegevens, krijgen klanten geen toegang tot het private gedeelte van het netwerk en blijven bedrijfsdata en -systemen zorgvuldig afgeschermd. Ook voldoet Wifi Business aan de nieuwe privacyrichtlijnen die vanaf mei 2018 in voege gaan.

Zelf basisinstellingen beheren: persoonlijke loginpagina en zelfgekozen wachtwoord
De eigenaar van de zaak kan het wifi-signaal volledig zelf modelleren via een online platform. Daar kan hij de gewenste loginmethode kiezen voor zijn gasten (wachtwoord, via webpagina of Facebook check-in). De login-pagina kan gepersonaliseerd worden voor marketing- en communicatiedoeleinden. Een restauranthouder kan bijvoorbeeld de menu van de dag tonen, of een dokter kan zijn jaarlijks verlof afficheren. Ook is het mogelijk via het platform het wifi-verbruik te monitoren en de instellingen ervan aanpassen. Zo kan ingesteld worden hoe veel bandbreedte de bezoekers krijgen, en kunnen statistieken over het wifiverbruik, het aantal geconnecteerde bezoekers in de zaak of het type van toestellen dat connecteert, geraadpleegd worden.

Martine Tempels, verantwoordelijke Telenet Business: “Grote bedrijven konden al via specifieke oplossingen wifi aanbieden aan hun klanten. Maar kunnen connecteren via wifi wordt almaar meer een verwachting bij klanten, niet alleen in horecazaken maar ook in de wachtzaal van de tandarts of bij de autogarage. Zij willen een ‘plug and play’ oplossing. Met dit nieuwe product, dat we samen met ondernemers ontwikkelden, komt Telenet Business tegemoet aan een vraag van kleinere ondernemingen om op een eenvoudige en veilige manier wifi te kunnen aanbieden aan al hun klanten, zonder hun eigen paswoord te delen en zonder kwaliteitsverlies op hun eigen verbinding. We voorzien daarnaast een handige tool om basisinstellingen te beheren, zonder dat gedetailleerde IT-kennis vereist is. Want uiteindelijk willen we zorgen dat onze ondernemingen een stapje voor zijn in de digitale economie.

Wifi Business praktisch

Wifi Business is verkrijgbaar voor €20/maand (excl BTW) in combinatie met het internetproduct Business Fibernet of de productbundels FLUO en WIGO Business. De klant krijgt bij dit product een access point: een wifi booster die geplaatst kan worden in een ruimte naar keuze en die het wifibereik uitbreidt naar andere ruimtes of verdiepingen.

[1] Bevraging door GFK in 2016 bij 201 horeca-uitbaters