Telenet-medewerkers massaal vrijwilliger tijdens de Special Olympics in Mechelen

Mechelen, 3 maart 2023. Telenet is dit jaar trotse partner van de Special Olympics, de olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking. Het bedrijf wil minstens tweehonderd medewerkers als vrijwilliger enthousiasmeren voor de Spelen, die dit jaar plaatsvinden in Mechelen tijdens het Hemelvaartweekend. De atleten zelf kwamen langs op de hoofdzetel en daagden de medewerkers uit voor een wedstrijdje tafeltennis.

Telenet zet al langer actief in op vrijwilligerswerk. Elk jaar kunnen medewerkers twee werkdagen besteden aan vrijwilligerswerk. Het is bewezen dat op deze manier bijdragen aan de maatschappij mensen gelukkig maakt, en gelukkige werknemers renderen dan weer beter in hun bedrijf. Een win-win-win, dus.

Story image

Voor Telenet vielen de puzzelstukken dan ook helemaal op hun plaats nu de Nationale Spelen van Special Olympics dit jaar doorgaan in thuisstad Mechelen. Eerder al zette het bedrijf in op inclusie via sport, en als grote lokale werkgever wil het nu meer dan 200 werknemers warm maken om te vrijwilligen op de Spelen, en de atleten een schitterende ervaring te bezorgen. Als aftrap naar de Spelen, kwamen enkele van de atleten langs voor een spelletje tafeltennis met de medewerkers. Onder andere Sylvie Irzi, verantwoordelijk voor reputatie en het merk Telenet, speelde mee.

"Geen betere manier om onze samenwerking kracht bij te zetten: atleten en medewerkers van Telenet die samen een sportieve uitdaging aangaan. Het was een fantastische ervaring. Ik hoop dat nu nog meer collega's zin hebben gekregen om vrijwilliger te worden zodat we tijdens de Nationale Spelen van de Special Olympics in mei massaal aanwezig zullen zijn." - ​ Sylvie Irzi van Telenet.
Story image
"We zijn erg blij met de inzet van de Telenet-medewerkers. Zonder vrijwilligers zijn er immers geen Special Olympics. Het stadion van KV Mechelen wordt 17 mei dé warmste plaats van Mechelen tijdens onze openingsceremonie. Heel fijn dat onze buren zich zo massaal willen inzetten." - An Caers van Special Olympics Belgium.

Telenet persdienst (alleen voor journalisten)