Telenet ontvangt ABAF/BVFA-award voor Beste Financiële Communicatie

Mechelen, 17 november 2022, De Belgische Vereniging van Financiële Analisten (ABAF/BVFA) beloont Telenet met de Award voor Beste Financiële Communicatie in 2022. Die award wordt toegekend aan Belgische beursgenoteerde ondernemingen die zich het afgelopen jaar onderscheidden in hun informatie voor en communicatie met de financiële markten.

ABAF/BVFA houdt bij het toekennen van de prijs rekening met zowel financiële informatie als persberichten, jaarrekeningen en toelichtingen als niet-financiële informatie als communicatie over producten en diensten, strategie en risico’s. Daarnaast beoordeelt het ook de manier waarop het bedrijf communiceert en toegang verleent tot het senior management.

Maximumscore voor Telenet Investor Relations-team

De jury looft Telenet voor de gedetailleerde en gestructureerde financiële verslaggeving, onder meer over de vergelijkbare financiële informatie na relevante fusies en overnames. Op basis van die informatie kunnen analisten de resultaten van het bedrijf op vergelijkbare basis beoordelen. De jury oordeelt dat Telenet uitstekend presteert in de informatie die het verschaft over de verschillende risicodomeinen van de onderneming alsook de informatie over hoe deze risico’s te beperken. En tot slot krijgt het Investor Relations-team van Telenet de maximale score voor de beschikbaarheid en reactiesnelheid van het team, de ad hoc persberichten en de beschikbaarheid van gedetailleerde consensuscijfers van analisten, die toegankelijk zijn op de website.

“De Award-uitreiking is een objectieve jaarlijkse kwaliteitsbeoordeling door een brede groep van Belgische analisten en is binnen het Investor Relations vakgebied dé referentie in België. We zijn dan ook heel tevreden met de erkenning die we krijgen, vooral in het licht van enkele belangrijke strategische transformaties die Telenet als bedrijf doormaakt. En zoals vermeld in de toelichting van de jury is dit een prestatie van ons volledige Investor Relations team en bij uitbreiding al onze collega’s van het Finance departement. Ik wil hen dan ook allemaal bedanken voor hun betrokkenheid en inzet.” Rob Goyens, Vice-President Treasury & Investor Relations bij Telenet.

De award wordt dit jaar voor de 62ste keer uitgereikt. Telenet won hem al eens in 2015 en nam in 2020 ook de sub-Award voor Beste Financiële Informatie mee naar huis.

Telenet persdienst (alleen voor journalisten)